Акафист покрову пресвятой богородицы

Корни Акафистов — в Древней Греции

Само понятие «акафист» отсылает нас к древнегреческой греческой культуре. Античность творчество потомков, начиная от скульптуры и заканчивая философией. Не стала исключением и поэзия. Она так прочно вошла в сознание людей, благодаря древнегреческим авторам, что отразилась даже на молитвах.

Люди времён Сократа и Платона сочиняли гимны богам. Греческий пантеон остался историей. Но традиция похвалы высших сил сохранилась — в том числе и в христианстве. Акафист — это форма восхваления святых, Христа или Богородицы.

Акафист
в переводе с греческого — песнь, при которой не садятся

Если перевести с греческого «акафист», получится нечто вроде «песнь, при которой не садятся». То есть знак уважения к высшим силам.

Молитва Божией Матери пред иконой Ея «Покров»

Иконография: Введение во храм Пресвятой Богородицы Датировки: XIX в. Конец XIX века.Иконописная школа или художественный центр:  Палехская школа иконописи Материал: Дерево, левкас, темпера. Размеры иконы:  высота 44,6 см, ширина 37,2 см. На иконе представлена сцена многофигурная композиция Введение Богородицы во храм. Инв. № ГМПИ 1692612. ДИ-86-И. Государственный музей Палехского искусства.

Молитва первая

О, Пресвята́я Де́во, Ма́ти Го́спода вы́шних сил, Небесе́ и земли́ Цари́це, гра́да и страны́ на́шея Всемо́щная Засту́пнице! Приими́ хвале́бно благода́рственное пе́ние сие́ от нас, недосто́йных раб Твои́х, и вознеси́ моли́твы на́ша ко Престо́лу Бо́га Сы́на Твоего́, да ми́лостив бу́дет непра́вдам на́шим, и проба́вит благода́ть Свою́ чту́щим всечестно́е и́мя Твое́ и с ве́рою и любо́вию покланя́ющимся чудотво́рному о́бразу Твоему́. Не́смы бо досто́йни от Него́ поми́ловани бы́ти, а́ще не Ты уми́лостивиши Его́ о нас, Влады́чице, я́ко вся Тебе́ от Него́ возмо́жна суть. Сего́ ра́ди к Тебе́ прибега́ем, я́ко к несомне́нней и ско́рой Засту́пнице на́шей: услы́ши нас, моля́щихся Тебе́, осени́ нас вседержа́вным покро́вом Твои́м, и испроси́ у Бо́га Сы́на Твоего́: па́стырем на́шим ре́вность и бде́ние о душа́х, градоправи́телем му́дрость и си́лу, судия́м пра́вду и нелицеприя́тие, наста́вником ра́зум и смиренному́дрие, супру́гом любо́вь и согла́сие, ча́дом послуша́ние, оби́димым терпе́ние, оби́дящим страх Бо́жий, скорбя́щим благоду́шие, ра́дующимся воздержа́ние, всем же нам дух ра́зума и благоче́стия, дух милосе́рдия и кро́тости, дух чистоты́ и пра́вды. Ей, Госпоже́ Пресвята́я, умилосе́рдися на немощны́я лю́ди Твоя́; разсе́янныя собери́, заблу́ждшия на путь пра́вый наста́ви, ста́рость поддержи́, ю́ныя уцелому́дри, младе́нцы воспита́й, и при́зри на всех нас призре́нием ми́лостиваго Твоего́ заступле́ния, воздви́гни нас из глубины́ грехо́вныя и просвети́ серде́чныя о́чи на́ша ко зре́нию спасе́ния, ми́лостива нам бу́ди зде и та́мо, в стране́ земна́го прише́льствия и на стра́шнем суде́ Сы́на Твоего́; преста́вльшияся же в ве́ре и покая́нии от жития́ сего́ отцы́ и бра́тию на́шу в ве́чней жи́зни со А́нгелы и со все́ми святы́ми жи́ти сотвори́. Ты бо еси́, Госпоже́, Сла́ва Небе́сных и Упова́ние земны́х, Ты по Бо́зе на́ша Наде́жда и Засту́пница всех, притека́ющих к Тебе́ с ве́рою. К Тебе́ у́бо мо́лимся, и Тебе́, я́ко Всемогу́щей Помо́щнице, са́ми себе́ и друг дру́га и весь живо́т наш предае́м, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая

Цари́це моя́ Преблага́я, Наде́ждо моя́ Пресвята́я, прия́телище си́рым и стра́нным Засту́пнице, бе́дствующих по́моще и озлобля́емых покро́ве, зри́ши мою напа́сть, зри́ши мою́ скорбь: отвсю́ду искуше́нием одержи́м есмь, а заступа́ющаго несть. Ты у́бо сама́ помози́ ми я́ко не́мощну, окорми́ мя я́ко стра́нна, наста́ви я́ко заблу́ждша, уврачу́й и спаси́ я́ко безнаде́жна. Не и́мам бо ины́я по́мощи, ни ина́го предста́тельства, ни утеше́ния, то́кмо Тебе́, о Ма́ти всех скорбя́щих и обремене́нных! При́зри у́бо на мя, гре́шнаго и во озлобле́нии су́щаго, и покры́й мя пресвяты́м омофо́ром Твои́м, да изба́влен бу́ду от зол, мя обыше́дших, и восхвалю́ вы́ну препе́тое и́мя Твое́. Ами́нь.

Тропарь

глас 4:

Днесь благове́рнии лю́дие све́тло пра́зднуем/ осеня́еми Твои́м, Богома́ти, прише́ствием,/ и к Твоему́ взира́юще Пречи́стому о́бразу, уми́льно глаго́лем:/ покры́й нас честны́м Твои́м Покро́вом,/ и изба́ви нас от вся́каго зла,/ моля́щи Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего,// спасти́ ду́ши на́ша.

Кондак

глас 3:

Де́ва днесь предстои́т в це́ркви,/ и с ли́ки святы́х неви́димо за ны мо́лится Бо́гу,/ А́нгели со архиере́и покланя́ются,/ апо́столи же со проро́ки ликовству́ют:// нас бо ра́ди мо́лит Богоро́дица Преве́чнаго Бо́га.

Величание

Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ и чтим Покро́в Твой святы́й:/ Тя бо ви́де святы́й Андре́й на возду́се,// за ны Христу́ моля́щуюся.

Ино величание

Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ Ма́ти Христа́, Бо́га на́шего,// и всесла́вный сла́вим Покро́в Твой.

Ино величание

Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ Ма́ти Христа́, Бо́га на́шего,/ И́же к Сы́ну Свои́ ру́це простира́ющи, и о ми́ре моля́щися,/ и честны́м Свои́м омофо́ром защища́ющи // град и лю́ди от враго́в на́ших.

Есть не меньше 8 возможных авторов акафиста Пресвятой Богородице

Есть несколько кандидатов, которые могут оказаться авторами великого акафиста. Из древних рукописей известно, что под стенами Константинополя распевали «Взбранной Воеводе…» Это гимн Божьей Матери, благодарящий её за спасение этого христианского центра от вражеских войск. Но это был ещё не тот самый акафист.

В 626 году появился уже почти тот текст, который используется поныне. Он выражал благодарность Божьей Матери от лица Константинополя. Со временем эту версию отредактировали. Например, «град Твой» заменили на «раби Твои», а в качестве зачина использовали текст «Взбранной Воеводе победительная…»

626
в этом году появился тот текст акафиста, который используется поныне

Истории неизвестно, кто выступил автором окончательной версии, но есть версии:

Преподобный Роман Сладкопевец — святой. Он мечтал петь в храме, но не имел подходящего голоса. Всё изменилось, когда ему приснилась Богородица и дала съесть свиток. Роман Сладкопевец стал лучшим певцом в Константинополе. Он — автор многих христианских гимнов, так что его авторство довольно вероятно;

Роман Сладкопевец — наиболее вероятный автор акафиста Пресвятой Богородице

  • Георгий Писидийский — епископ, который подвижнически защищал христианские традиции в период иконоборчества;
  • Патриарх Сергий I Константинопольский — влиятельная историческая фигура. К мнению прислушивался даже император Византии Иракий I. Сергий I был многогранной личностью и одним из людей, управлявших империей;
  • Аполлинарий Лаодикийский — епископ и богослов, испытывавший сильное влияние античной культуры. Автор учения, идущего вразрез с традициями церкви;
  • Диакон Георгий Писида — известен в первую очередь как поэт. Писал преимущественно на историческую тему;
  • Патриарх Константинопольский Герман I — почитается как святитель, автор нескольких богословских трудов;
  • Инокиня Кассия Константинопольская — поэтесса, автор гимнов, композитор, основательница монастыря в Константинополе;
  • Патриарх Фотий — автор множества трудов по богословию, инициатор первых попыток крещения Руси.

Существует также мнение о том, что акафист имеет сирийское происхождение.

Кондак 3

Сила Вышняго осеняет с верою и благоговением прибегающих к Твоему всечестному покрову: единей бо точию Тебе, Пресвятей и Пречистей Матери Божией, дадеся, да всякое прошение Твое исполнится. Тем убо всяк возраст верных славословит Тя и Сына Твоего, зовущ: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи богатство милосердия неоскудное, всем концем земли простираеши руку помощи, Владычице: болящим исцеление, страждущим ослабу, слепым прозрение и всем вся по коегождо потребе подаеши, благодарне вопиющим: Радуйся, Православия несокрушимая крепосте и оградо; радуйся, святых храмов и олтарей первейшее украшение. Радуйся, благочестия вернейшее ограждение; радуйся, благосердых градоправителей неусыпающая Споспешнице. Радуйся, непобедимая Воеводо вождей и воинств христианских; радуйся, святое зерцало правды судиям немздоприимным. Радуйся, совершенный Разуме наставников и детоводителей; радуйся, благословение домов и семейств благочестивых. Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякого зла честным Твоим омофором.

Покров Пресвятой Богородицы

С Праздником Воскресного дня, дорогие посетители островка православной веры «Семья и Вера»!

Вот уже завтра Святая Православная Церковь восхваляет и усердно молится Божьей Матери. Наступила середина осени, а значит, мы встречаем снова праздник Покрова Пресвятой Богородицы.

Сегодня, накануне праздника, предлагаем Вам познакомиться с историей этого близкого и радостного для всех нас праздника.

Сегодня Церковь празднует память события, произошедшего в святом городе Константинополе в 911 г. Город был окружен неприятелем. Император и народ горячо молились во Влахернском храме. Свою молитву ко Господу и Божией Матери возносил и святой Андрей, принявший на себя подвиг юродства Христа ради. Во время молитвы он узрел Пресвятую Деву, шествовавшую по воздуху в окружении сонма ангелов и святых. Она сняла со Своей головы покрывало (покров), сияющее «паче лучей солнечных» и распростерла его над Влахернским храмом, знаменуя тем подаваемую Ею всему христианскому миру защиту от видимых и невидимых врагов.

Заступничеством Владычицы Константинополь был спасен, а память о чудесном явлении Богородицы осталась в народе.

В Греции праздник Покрова не подучил повсеместного распространения . Это можно объяснить смутами, волновавшими в то время императорский и патриарший престолы. В греческих святцах праздник Покрова даже не упоминается. Но русская душа, чтущая Богоматерь, была умилена и поражена этим событием, в котором так яро выразилось молитвенное предстательство Владычицы Небесной за людей. В одном древнем славянском Прологе какой-то князь или епископ пишет: «Егда слышах, помышлях: како страшное и милосердное видение и паче надеяния и заступления нашего бысть без праздненства… Восхотех, да не без праздника останется св. Покров Твой, Преблагая!» Установление праздника в России доказывается и словами церковной песни на праздник Покрова, в которой указывается как на обстоятельства видения во Влахернском храме, так и на почитание этого события русскими: « Владычице, с честными и славными пророки, с верховными апостолы, и со священномученики, и со архиереи за ны грешныя Богу помолится, Твоего Покрова праздник в Российстей земле прославльшия».

Праздник Покрова с XII века чтится на Русской земле, ибо Матерь Божия не оставляет нас своим заступлением и молится Господу нашему за всех нас, здравствующих и почивших, поскольку у Бога все живы, и нет в Церкви погибших телесно, но могут быть погибающие духовно, но спасаемые молитвами нашей Всеблагой Заступницы.

Ниже размещаем текст тропаря и кондака, которые будут читать и петь в храмах сегодняшним вечером на всенощном бдении и завтра на Божественной литургии.

Тропарь праздника Покрова Пресвятой Богородицы

Днесь благове́рнии лю́дие све́тло пра́зднуем/ осеня́еми Твои́м, Богома́ти, прише́ствием,/ и к Твоему́ взира́юще Пречи́стому о́бразу, уми́льно глаго́лем:/ покры́й нас честны́м Твои́м Покро́вом,/ и изба́ви нас от вся́каго зла,/ моля́щи Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего,// спасти́ ду́ши на́ша.

Кондак Покрова Пресвятой Богородицы

Де́ва днесь предстои́т в це́ркви,/ и с ли́ки святы́х неви́димо за ны мо́лится Бо́гу,/ А́нгели со архиере́и покланя́ются,/ апо́столи же со проро́ки ликовству́ют:// нас бо ра́ди мо́лит Богоро́дица Преве́чнаго Бо́га.

Покров Пресвятой Богородицы. Поэма

Икосъ 11.

Яко свѣтопріе́мную свѣщу́, въ моли́твѣ горя́щую, ви́дящи Тя́ на возду́сѣ Влахе́рнская це́рковь, согла́сно со мно́жествомъ люде́й, въ не́й бы́вшихъ, возглаша́ше: «откуду́ мнѣ́ сіе́, да пріи́де Ма́ти Го́спода моего́ ко мнѣ́?» Святы́й же Андре́й со Епифа́ніемъ те́плѣ моля́хуся къ Тебѣ́, зову́ще:

Ра́дуйся, всѣ́хъ даро́въ духо́вныхъ и тѣле́сныхъ незави́стная пода́тельнице; ра́дуйся, полага́ющихъ нача́ло покая́нія грѣ́шниковъ вѣ́рная предста́тельнице.

Ра́дуйся, борю́щихся со страстьми́ и прило́гами вра́жіими всегда́шняя спобо́рнице; ра́дуйся, незри́мое укроще́ніе влады́къ жесто́кихъ и звѣронра́вныхъ.

Ра́дуйся, та́йный поко́е и отра́до рабо́въ кро́ткихъ и стра́ждущихъ; ра́дуйся, всежела́нное соверше́ніе благи́хъ супру́жествъ.

Ра́дуйся, ма́терей дѣтородя́щихъ ско́рое и безболѣ́зненное разрѣше́ніе; ра́дуйся, въ ча́съ кончи́ны еди́ная всѣ́мъ на́мъ помо́щнице.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́съ отъ вся́каго зла́ честны́мъ Твои́мъ омофо́ромъ.

Икос 2.

Разум недоразумеваемый еси, Богородице Дево, в защищении людей православных, сего ради врази наши и не познают, коль сильна есть молитва Божия Матере. Мы же, о Твоем всемощнем заступлении добре ведуще, сице к Тебе со умилением зовем:

Радуйся, премилосердая утешительнице всех скорбящих и обремененных; радуйся, неусыпающая наставнице всех заблуждших и ослепленных.

Радуйся, праведно движимый гнев Божий на нас Твоим молением скоро утоляющая; радуйся, злыя страсти наша всемощным мановением укрощающая.

Радуйся, крепкое возбуждение спящих совестей; радуйся, нетрудное преодоление беззаконных навыков.

Радуйся, Еяже ради ад стенет и дуси злобы трепещут; радуйся, Еяже ради врата рая всем нам отверзаются.

Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Јкосъ G

И#мёетъ сaz nби1тель твоS ватопeдскаz, ћкw неteмлемо богaтство nтрокови1це, и3 ћкw ст0лпъ твоегw2 заступлёніz, мmродохновeнный и3 всечcтнhй тв0й п0zсъ, є3мyже бlгочcтнw припaдающе, во ўмилeніи зовeтъ:
Рaдуйсz богaтство нетлёніz, рaдуйсz ст0лпе сострадaніz. Рaдуйсz подaтелю блaгъ неисчерпaемый, рaдуйсz и4нокwмъ водружeніе незhблемое. Рaдуйсz п0zсе всепречeстне ѓгGлwмъ рaдосте, рaдуйсz монaхwмъ ўтверждeніе и3 бeдъ tриновeніе. Рaдуйсz ватопeду хвало2 многоцённаz, рaдуйсz бlгочести1вымъ побёдное пёніе. Рaдуйсz бlгов0ніемъ небeснымъ дыхaющій, рaдуйсz крёпость непобэди1мую подаю1щій. Рaдуйсz тоб0ю бо монaшествующыz ўкрэплsютсz, рaдуйсz тоб0ю бо враждyющыz ўпразднsютсz.
Рaдуйсz п0zсе пречeстный.

Икос 6

Воз­сия́ ра́­дость ве́лия всем хра́­му зако́нному предстоя́щим, ег­да́ Святи́тель ве­ли́­кий Заха́рия, Ду́­ха Свя­та́­го ис­по́л­нен­ный, прия́т Тя, о Бо­го­ма́­ти, пред враты́ церко́вными, рука́ма свои́ма держа́, и вводя́ Тя во Свя­та́я, веща́ше к Те­бе́ та́­ко: О, От­ро­ко­ви́­це Нескве́рная! О, Де́­во Небла́зная! О, Деви́це Прекра́сная! О, жена́м укра­ше́­ние! О, дще́рям удо­бре́­ние! Ты Бла­го­сло­ве́н­ная в же­на́х, Ты препросла́вленная чис­то­то́ю, Ты запечатле́нная де́вством, Ты Ада́мовы кля́т­вы разреше́ние. Гряди́, ис­пол­не́­ние мо­его́ проро́чества. Гряди́, соверше́ние обетова́ний Гос­по́д­них. Гряди́, печа́те Того́ заве́та. Гряди́, изъявле́ние Того́ сове́та. Гряди́, ис­пол­не́­ние Того́ та́инств. Гряди́, про­ро́­ков всех Зер­ца́­ло. Гряди́, обновле́ние обветша́вших. Гряди́, Све́­те во тьме ле­жа́­щих. Гряди́, да­ро­ва́­ние нове́йшее и Боже́ственнейшее. Вни́ди в ра́­дость в Це́р­ковь Го́с­по­да Тво­его́, ны́­не у́бо в до́льнюю, че­ло­ве́­ки входну́ю, не по мно́­зе же в го́рнюю и непристу́пную». С ним же и мы воспое́м Те­бе́ си́­це: Ра́­дуй­ся, Ле́ствице одушевле́нная, ко хра́­му Госпо́дню по степе́нем ле́ствицы высо́кия восте́кшая. Ра́­дуй­ся, Две́ре, непроходи́мая челове́ческими по́мыслы, во две́ри хра́ма воше́дшая. Ра́­дуй­ся, я́ко по степе́нем доб­ро­де́­те­лей возвы́силася еси́ до вы­со­ты́ Не­бе́с­на­го Алтаря́. Ра́­дуй­ся, я́ко на крыле́х де́вст­ва и чис­то­ты́ дости́гла еси́ Гра́­да Вели́каго Ца­ря́. Ра́­дуй­ся, Дом Бо́­жий на версе́ го́ры дости́гшая. Ра́­дуй­ся, врата́ заключе́нная проше́дшая. Ра́­дуй­ся, Бо­го­из­бра́н­ная От­ро­ко­ви́­це, вхожде́нием во храм две́ри ра́йс­кия нам отверза́ющая.

Јкосъ ѕ7:

Возсіsла є3си2 лучaми преди1вныхъ чудeсъ, бцdе дв7о, t їкHны твоеS сhz не т0кмw въ nби1тели соиліи1нстэй на ґfHнэ, но и3 въ рwссjи, и3дёже nнA пренесeсz t бlгоговёйнагw и4нока їгнaтіа, на благyю потрeбу nби1тели є3гw2 сhz, и3 мн0жество и3сцэлeній и3сточи2 нед{жнымъ, њ ни1хже бlгодарsще тS цэли1тельницу благyю, хвалeбнw тебЁ зовeмъ:
Рaдуйсz, t г0рнихъ выс0тъ всёхъ нaсъ мaтернею люб0вію твоeю назирaющаz: рaдуйсz, ю3д0ль земнyю многоск0рбную благодэ‰ніи твои1ми посэщaющаz. Рaдуйсz, стaрца смирeннагw и3 безкни1жнагw къ прославлeнію їкHны твоеS сhz и3збрaвшаz: рaдуйсz, чрез8 него2 мнHгіz млcти тво‰ лю1демъ проzви1шаz. Рaдуйсz, не т0кмw на ґfHнэ, но и3 въ рwссjи чудесы2 їкHну твою2 прослaвльшаz: рaдуйсz, немaлое врeмz тaмw їкHнэ твоeй пребhти бlговоли1вшаz. Рaдуйсz, въ сиротствЁ t неS nби1тель твою2 неwстaвльшаz: рaдуйсz, їкHну твою2 въ ню2 ми1лостивнw возврати1вшаz. Рaдуйсz, лицезрёніемъ чудотв0рнагw џбраза твоегw2 до нhнэ нaсъ ўтэшaющаz: рaдуйсz, є3го2 сhмъ њсэнeніемъ t всsкихъ бёдъ нaсъ спасaющаz. Рaдуйсz, цRкве хrт0вы сіsющаz лёпото: рaдуйсz, хrтіaнъ правослaвныхъ крёпкое ўповaніе.
Рaдуйсz блгdтнаz бцdе дв7о, млекопитaтельнице сп7са дyшъ нaшихъ.

См. также:

+ — Покров Пресвятой Богородицы Нажмите, чтобы свернуть

  • Акафист Покрову Пресвятой Богородицы.
  • Протоиерей Александр Шаргунов. Проповедь: Покров Божией Матери.
  • Свт. Феофан Вышенский. На Покров Пресвятой Богородицы.
  • Сщмч. митр. Серафим Чичагов. «Радуйтеся, яко с вами есмь во вся дни!»
  • Сщмч. митр. Серафим Чичагов. О молитве.
  • Архимандрит Иоанн (Крестьянкин). Слово в день праздника Покрова Божией Матери.
  • Святитель Иннокентий Херсонский. Слово в день Покрова Пресвятой Богородицы.
  • Святитель Иннокентий Херсонский. Беседа в день Покрова Пресвятой Богородицы.
  • Святитель Николай Сербский. Слово в день Покрова Пресвятой Богородицы.
  • Святитель Лука (Войно-Ясенецкий). Слово в день Покрова Пресвятой Богородицы.
  • Архиепископ Аверкий (Таушев). Покров Пресвятой Богородицы.
  • Архиепископ Аверкий (Таушев). Покров Божией Матери над Россиею.
  • Архиепископ Аверкий (Таушев). Дорожим ли мы Омофором Пречистой?
  • Слово Святейшего Патриарха Кирилла в праздник Покрова Божией Матери.
  • Иеромонах Мефодий (Савелов-Иогель). Пред очами Божией Правды. Покров Пресвятой Богородицы.

Икосъ 3.

Имѣ́я въ себѣ́ помышле́ніе учени́къ, я́ко Бо́жіимъ смотре́ніемъ бѣ́ ему́ не обрѣсти́ся ко провожде́нію Богома́тере съ про́чими вку́пѣ, обра́дованъ бы́въ о безсме́ртнѣмъ Ея́ Успе́ніи, сія́ вопія́ше къ Не́й:

Ра́дуйся, воспріе́млемая отъ земли́ дла́ньма Сы́на Твоего́; ра́дуйся, ко превы́шнимъ возше́дшая наслажда́тися сла́вы Его́.

Ра́дуйся, провожда́емая отъ всѣ́хъ чинонача́лій а́нгельскихъ въ го́рняя; ра́дуйся, подъе́млемая херуви́мы въ небе́сная и наднебе́сная.

Ра́дуйся, въ небе́сныхъ вратѣ́хъ отъ старѣ́йшихъ си́лъ велелѣ́пно пѣ́сньми возноси́мая; ра́дуйся, отъ всѣ́хъ небе́сныхъ гра́жданъ окружа́емая и блажи́мая.

Ра́дуйся, не́бо земно́е, къ го́рнему селе́нію возвы́шенное; ра́дуйся, престо́ле Госпо́день, отъ земли́ вознесе́нный въ Ца́рствіе небе́сное.

Ра́дуйся, предста́тельство на́ше и крѣ́пкое заступле́ніе; ра́дуйся, грѣ́шникомъ спору́чнице во спасе́ніе.

Ра́дуйся, христіа́номъ Цари́це и по Бо́зѣ наде́ждо небе́снаго Ца́рствія; ра́дуйся, Ма́ти Живота́ и по Го́сподѣ на́мъ упова́ніе жи́зни вѣ́чныя.

Ра́дуйся, Обра́дованная, во Успе́ніи Твое́мъ на́съ не оставля́ющая.

Кондак 7

Хотяй долготерпеливый Всевидец Господь явити Своего человеколюбия неизследимую щедрот бездну, избра Тебе едину в Матерь Себе и сотвори Тя людем непреодоленное защищение: да аще кто от них и праведным судом Божиим осуждения достоин явится, Твоим обаче державным покровом сохраняется на покаяние, зовый: Аллилуиа.

Икос 7

Дивная показал еси дела Твоя в Пречистей Матери Твоей, Господи, егда пречудный омофор в руце Ея светящийся паче луч солнечных явися, имже покрываше люди, сущия в церкви Влахернстей. О таковем убо знамении милосердаго Ея заступления услышавше, ужасом и радостию одержими, вси глаголаху: Радуйся, нерукотворенный омофор, аки облак, над всем миром распростершая; радуйся, превечнаго Архиерея, Сына Своего, знамение на руце Своей держащая. Радуйся, новую милость и новую благодать сим в Церкви Православной являющая; радуйся, столпе облачный от искушений и соблазнов мира всех нас покрывающий. Радуйся, столпе огненный, среди мглы греха всем нам путь спасения показующий; радуйся, явных благочестия подвижников явное укрепление. Радуйся, тайных среди мира рабов Божиих тайное вразумление; радуйся, и мене, обнаженнаго добрых дел, не оставляющая Своим покровом и благодатию. Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Текст акафиста повествует о местном чуде, ставшем важным для всего мира

Сегодня почти не вспоминают, что события, к которым отсылает акафист, сперва имели локальное значение. И только потом они стали традиционным эпизодом в иконописи.

Это произошло в октябре 910. В Византийском Влахернском храме, где хранилась риза Богородицы, собрался почти весь город. Испуганные и осаждаемые врагами, люди молились о защите и избавлении. В их положении оставалось лишь уповать на помощь Божию.

Среди молящихся присутствовали две важные для этой истории фигуры — святой Андрей, Христа ради Юродивый, и его ученик Епифаний.

Андрей Юродивый  по велению Господа, взял на себя бремя притворяться безумным нищим

Он вместе с учеником, как человек, способный смотреть на мир духовным взором, увидел чудо, которое произошло в храме.

Через западные ворота вошла Богородица. Её сопровождали ангелы, архангелы, апостолы и пророки.

Матерь Божья встала на колени и со слезами молилась о спасении мира. Затем она сняла омофор (платок) и простёрла его над людьми, собравшимися в храме.

Жители города не видели этого чуда, но услышав о нём, почувствовали себя одухотворёнными и обрели надежду на защиту от врагов. И неприятель действительно отступил.

Покров Пресвятой Богородицы — популярная сцена православной иконописи

Случались и другие чудеса, связанные с осадами и не только. Особо хочется отметить еженедельное чудо.

Еженедельное чудо — это продолжение истории Покрова Пресвятой Богородицы.

Согласно преданию, по пятницам на всенощном богослужении в храме, куда явилась Матерь Божья, наблюдали необычное явление.

Покров, который закрывал икону Богоматери, взлетал и парил над образом, пока длилась молитва.

Увы, неизвестно, какой была та икона. К слову, и сам храм больше не увидеть: его разрушили турки во время войны.

Сейчас на том месте стоит другая церковь, но нет в ней больше былых реликвий — пояса Богородицы и частицы Креста Господня — да о чудесах давно не слышно.

Влахернская церковь сегодня выглядит иначе, чем во времена Чуда Покрова Пресвятой Богородицы

И хотя история эта была о локальной беде, её связь с Богородицей, мощь сцены, исторический контекст — всё сыграло на то, что значимость события разрослась на весь христианский мир.

Влахернская церковь

Покров Пресвятой Богородицы стал одним из любимых сюжетов русских иконописцев.

Сам же эпизод с чудом постепенно сменил контекст — Матерь Божья рассматривалась уже как заступница и защитница всего человечества, а события в Влахернском храме — как иллюстрация её вмешательства в жизнь.

Явление Богоматери святому Роману — ещё один сюжет, который впоследствии часто воспроизводился на иконах, изображающих сцену с Покровом. Святой Роман Сладкопевец — это дьякон той самой церкви, где произошло чудо. Жил он задолго до тех событий, в V–VI веке, и мечтал исполнять длинные песнопения.

Но требования к голосовым данным оказались слишком жёсткими. Дьякон молился Богородице, и вот однажды она явилась к нему во сне и дала съесть бумажный свиток.

Дьякон съел свиток, что дала Богородица и это сделало его лучшим певцом Константинополя.

Јкосъ №i

Свэтопріeмную свэщY, п0zсъ тв0й сhй, и3мyще nби1тель ватопeдскаz, свэтлeетсz дв7о при1снw, и3 слaвитъ є4же њ нeй твоє2 промышлeніе, ћкw т0й даровaсz п0zсъ тв0й вёрнw вопію1щей:
Рaдуйсz п0zсе бцdы, рaдуйсz свэти1льниче свёта трисвётлагw. Рaдуйсz раздэлeннымъ бжcтвенное сочетaніе, рaдуйсz недyгующимъ бGодaннаz си1ло. Рaдуйсz п0zсе бжcтвенный держaву вёрнымъ подаю1щій, рaдуйсz всев0инства веліaрова полки2 погублsющій. Рaдуйсz ћкw си1лы душaмъ ўкрэплsеши, рaдуйсz ћкw къ восхождє1ніzмъ д0брымъ направлsеши. Рaдуйсz ћзвы дyшъ њмывaющій, рaдуйсz колесни1цы врагHвъ сокрушaющій. Рaдуйсz и4стинное нaмъ весeліе, рaдуйсz вёрнымъ бжcтвенное ўтэшeніе.
Рaдуйсz п0zсе пречeстный.

Моли́тва ко Пресвятѣ́й Богоро́дицѣ.

О, Пресвята́я Дѣ́во, Ма́ти Го́спода вы́шнихъ си́лъ, небесе́ и земли́ Цари́це, гра́да и страны́ на́шея всемо́щная Засту́пнице! Пріими́ хвале́бно-благода́рственное пѣ́ніе сіе́ отъ на́съ, недосто́йныхъ ра́бъ Твои́хъ, и вознеси́ моли́твы на́ши ко престо́лу Бо́га, Сы́на Твоего́, да ми́лостивъ бу́детъ непра́вдамъ на́шимъ и проба́витъ благода́ть Свою́ чту́щимъ всечестно́е и́мя Твое́ и съ вѣ́рою и любо́вію покланя́ющимся чудотво́рному о́бразу Твоему́. Нѣ́смы бо досто́йни отъ Него́ поми́ловани бы́ти, а́ще не Ты́ уми́лостивиши Его́ о на́съ, Влады́чице, я́ко вся́ Тебѣ́ отъ Него́ возмо́жна су́ть. Сего́ ра́ди къ Тебѣ́ прибѣга́емъ, я́ко къ несомнѣ́ннѣй и ско́рой Засту́пницѣ на́шей: услы́ши на́съ, моля́щихся Тебѣ́, осѣни́ на́съ вседержа́внымъ покро́вомъ Твои́мъ и испроси́ у Бо́га, Сы́на Твоего́, па́стыремъ на́шимъ — ре́вность и бдѣ́ніе о душа́хъ, градоправи́телямъ — му́дрость и си́лу, судія́мъ — пра́вду и нелицепрія́тіе, наста́вникомъ — ра́зумъ и смиренному́дріе, супру́гамъ — любо́вь и согла́сіе, ча́дамъ — послуша́ніе, оби́димымъ — терпѣ́ніе, оби́дящимъ — стра́хъ Бо́жій, скорбя́щимъ — благоду́шіе, ра́дующимся — воздержа́ніе, всѣ́мъ же на́мъ — ду́хъ ра́зума и благоче́стія, ду́хъ милосе́рдія и кро́тости, ду́хъ чистоты́ и пра́вды. Ей, Госпоже́ Пресвята́я, умилосе́рдися на немощны́я лю́ди Твоя́: разсѣ́янныя собери́, заблу́ждшія на пу́ть пра́вый наста́ви, ста́рость поддержи́, ю́ныя уцѣлому́дри, младе́нцы воспита́й, и при́зри на всѣ́хъ на́съ призрѣ́ніемъ ми́лостиваго Твоего́ заступле́нія, воздви́гни на́съ изъ глубины́ грѣхо́вныя и просвѣти́ серде́чныя о́чи на́ша къ зрѣ́нію спасе́нія. Ми́лостива на́мъ бу́ди здѣ́ и та́мо, въ странѣ́ земна́го прише́льствія и на стра́шномъ судѣ́ Сы́на Твоего́. Преста́вльшіяся же въ вѣ́рѣ и покая́ніи отъ житія́ сего́ отцы́ и бра́тію на́шу въ вѣ́чной жи́зни со а́нгелы и со всѣ́ми святы́ми жи́ти сотвори́. Ты́ бо еси́, Госпоже́, сла́ва небе́сныхъ и упова́ніе земны́хъ, Ты́ по Бо́зѣ на́ша Наде́жда и Засту́пница всѣ́хъ, притека́ющихъ къ Тебѣ́ съ вѣ́рою. Къ Тебѣ́ у́бо мо́лимся и Тебѣ́, я́ко всемогу́щей Помо́щнице, са́ми себе́ и дру́гъ дру́га и ве́сь живо́тъ на́шъ предае́мъ, ны́нѣ и при́сно и во вѣ́ки вѣко́въ. Ами́нь.

Икос 8.

Всеми вышними и нижними владычествуя Господь, узрев Тя в церкви Матерь Свою стоящу и со умилением к Нему молящуюся, рече: «проси, Мати Моя, зане не отвращуся Тебе, но исполню вся прошения Твоя и благодарственная сице Тебе всех пети научу»:

Радуйся, ковчеже завета, в немже хранится освящение всего рода человеческаго; радуйся, стамно пресвятая, в нейже алчущим правды блюдется Хлеб жизни вечныя.

Радуйся, сосуде всезлатый, в немже уготовася нас ради плоть и кровь Божественнаго Агнца; радуйся, оставленных врачами на Свои всемощныя руце приемлющая.

Радуйся, разслабленных телом, но не духом и верою, со одра болезни воздвизающая; радуйся, погубляющим от недуга ум, новый и лучший смысл подающая.

Радуйся, на стропотнем пути греха и страстей нас премудре запинающая; радуйся, жестокость нераскаяннаго сердца нашего умиляющая.

Радуйся, Радосте наша, покрый нас от всякаго зла честным Твоим омофором.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector