Акафист пресвятой богородице пред иконой «услышательница» (зографская)

Молитва

О Пресвятая Дево, всеблагаго Сына Мати всеблагая, царствующаго града и святаго храма сего покровительнице, всем сущим во гресех, скорбех, бедах и болезнех верная предстательнице и заступнице! Не презри моления нас, недостойных рабов Твоих, и умоли Сына Твоего и Бога нашего, да всем нам, с верою и умилением поклоняющимся пред чудотворным образом Твоим, дарует по коегождо потребе радость: сущим в скорбех и печалех утешение, бедствующим милосердие, сущим в многонедужии нечаемое исцеление и укрепление. О Госпоже Пресвятая, умилосердися ко всем чтущим всечестное имя Твое и всем яви всемощный покров Твой и заступление: всякому делу, Сыну Твоему угодному споспешествуй; всякое дело злое разруши; в недоумении и трудных и опасных обстояниих обретающимся незримую помощь и вразумление с небесе ниспосли. Младенцы воспитай, юныя уцеломудри, отверзи им ум к приятию всякаго полезнаго учения. От домашния брани и от врагов видимых и невидимых защити и сохрани. Супружества в любви и единомыслии сохрани и от вражды единокровных миром и любовию огради. И всем нам даждь друг ко другу любовь, мир и благочестие, и здравие с долгоденствием. Преставившияся в вере и покаянии от жития сего со ангелы и всеми святыми жити сотвори, да вси на Небеси и на земли ведят Тя яко твердую и непостыдную Предстательницу нашу, рода христианскаго, и, ведуще, славят Тя и Тобою Сына Твоего, со Безначальным Его Отцем и Единосущным Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Икос 6

Возсиявый во Египте просвещение истины отгнал еси лжи тму: идоли бо его Спасе, не терпящее Твоея крепости, падоша: сих же избавльшиися вопияху к Богородице, люди земли Русской, яко новое чудо явила еси, Владычице, яко благоволила списати образ Твой «Хлебенный», и с честию великою принесена бысть во обитель Леушинскую, в ней же духовно наставляема святым праведным Иоанном Кронштадским старица игумения Таисия положила еси неусыпно пети акафист образу Похвалы Твоея, , и закрома не имели в хлебе оскудения. Мы же Заступницу усердно воспеваем:

Радуйся, к торжеству веры православной языки северныя страны приводящая.

Радуйся, пред иконой Твоей молящимися радость душевная обретается.

Радуйся, Русского Севера Заступнице и Соловецстей обители Покровительнице.

Радуйся, града святого Петра великая Хранительнице.

Радуйся, обители Леушинской теплое заступление.

Радуйся, чад Своих верных неоскудным хлебом питающая.

Радуйся, скорбь нашу на радость претворающая.

Радуйся, Невесто Неневестная Мати Божия Благодатная, хлебом жизни нас питающая.

Икос 12

Поюще Тя, в молитвах неусыпающую Богородицу, Святей Троице предстоящую, вопием Ти: пробуди нас светом живоноснаго Успения Твоего от смертоноснаго сна нерадения о спасении души и испроси нам с Господом примирения. Егда же приспеет жатва смертная житию нашему, огради нас всесильным предстательством Твоим от духов злобы, да, Тобою водими, достигнем Царствия Небеснаго, идеже незаходимое Солнце правды невечерний свет славы божественныя изливает. О Всесвятая Дево, от херувим воспеваемая, приими от нас, недостойных похвалы сия:

Радуйся, обрадованная, во успении Твоем нас не оставляющая; радуйся, Мати всепетая, одесную Бога предстоящая.

Радуйся, горняго мира боголепная красото; радуйся, кладезю богомыслия неисчерпаемый.

Радуйся, любве божественныя светильниче неугасаемый; радуйся, греховных уз скорая решительнице.

Радуйся, воздушных мытарств прехождение безбедное; радуйся, благая вратарнице, двери райския верным отверзающая.

Радуйся, Владычице, иконою Твоею Донскою в напастех нам помогающая.

Молитва

К кому возопию, Владычице, к кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Царице Небесная? Кто плач мой услышит и воздыхание приимет, аще не Ты, Пренепорочная, Надежда христиан и прибежище нам грешным? Кто паче Тебе в несчастиях защитит? Услыши стенание мое и приклони ухо Твое ко мне, Владычице и Мати Бога моего! Не презри ищущаго Твоея помощи и не отрини мене, грешнаго, Царице Небесная! Научи меня исполнять волю Сына Твоего и даруй желание всегда следовать Его святым заповедям. За мой ропот в болезнях, трудах и несчастиях не отступи от мене, но пребуди Материю и Покровительницей мене малодушнаго.

Царице моя Преблагая, Заступнице усердная! Твоим ходатайством прегрешения моя покрый, от видимых и невидимых врагов защити; сердца враждующих против меня смягчи и Христовою любовию согрей. Мне, немощному, даруй Твою всесильную помощь победить мои греховныя привычки, дабы очищенный покаянием и последующею добродетельною жизнию, в общении со Святою Церковию, провел остальные дни земнаго странствия.

Икос 3

Имущи Матернее попечение о людех, Честною Кровию Сына Твоего искупленных, Госпоже Пресвятая, благодатную икону Твою в былии травнем смиренномудрому иерею Даниилу явити благоволила еси и сию светоносным сиянием и чудесы многими прославила еси, да вси вернии похвальными песньми Тебе взывают:

Радуйся, многотекущий источник милости Божия нам даровавшая; радуйся, залог Твоего Матерняго о нас попечения пречудно преподавшая.

Радуйся, иерею благоговейному в травнем злаце икону Твою святую явившая; радуйся, солнцеподобными лучами ту озарившая.

Радуйся, наш малый град чудесы великими прославльшая; радуйся, незнаемое дотоле имя его всем верным известно сотворившая.

Радуйся, всю Церковь Российскую явлением иконы Твоея духовно возвеселившая; радуйся, всю страну нашу покровом Твоим святым осенившая.

Радуйся, верным исцеления от иконы Твоея подающая; радуйся, неверныя чудесы Твоими посрамляющая.

Радуйся, скоропослушно молитвам смиренным внемлющая; радуйся, скорбная воздыхания страждущих и печалию угнетенных незримо утоляющая.

Радуйся, Благодатная, непрестанно за нас Христу молящаяся.

Икос 6

Возсиявый лучами благодати Божия в душах чад моих свет небесный да озарит им путь, ведущий в живот вечный, и да последуют по нему, осеняемая Твоим всемогущим покровом, в Церковь Сына Твоего, с неюже зову Тебе сице:

Воспитай чада моя, просвещающи я светом Сына Твоего; воспитай чада моя, да во свете Его узрят Свет и направят стопы своя к Нему.

Воспитай чада моя, да будут свет миру и да светит свет их пред людьми; воспитай чада моя, да вси, видяще их добрая дела, прославят Отца Небеснаго.

Воспитай чада моя любяща Тя и Сына Твоего не токмо умом, но и сердцем; воспитай чада моя выну обращающа очи сердца своего к Создателю всяческих.

Воспитай чада моя, во еже ходити им непорочне в законе Господни; воспитай чада моя, во еже быти им верным чадом Матере Церкве.

Воспитай, Владычице, чада моя достойна Небеснаго Царствия и наследники вечных благ сотвори я.

Јкосъ ‹

СтэнA неруши1ма є3си2, бцdэ дв7о, всBмъ ўсeрднw тS почитaющимъ и3 їкHнэ твоeй чудотв0рнэй бlгоговёйнw покланsющимсz: тебЁ бо дадeсz t гDа блгdть всемjрнагw заступлeніz, вёрныхъ же во бlгочeстіи и3 чистотЁ ўтверждeніz. Тёмже и3 нaсъ под8 мрній тв0й покр0въ пріими2, съ люб0вію къ тебЁ взывaющихъ:

Рaдуйсz, пребlгословeннаz, ў пrт0ла сн7а твоегw2 на нб7си2 пребывaющаz. Рaдуйсz, препрослaвленнаz, п0мощію твоeю на земли2 нaсъ не њставлsющаz. Рaдуйсz, въ житіи2 нaшемъ вёрнаz путеводи1тельнице. Рaдуйсz, и4ноческагw житіS настaвнице. Рaдуйсz, лёствице, дyши прaведныхъ на нб7сA возводsщаz. Рaдуйсz, лёторасле прекрaснаz, ў пrт0ла вседержи1телева бlгоухaющаz. Рaдуйсz, тh бо є3си2 всеS вселeнныz преслaвное чyдо. Рaдуйсz, тh бо є3си2 всёхъ земнор0дныхъ вeліе ўповaніе.

Рaдуйсz, пресaz бцdэ дв7о, всегw2 мjра бlгaz застyпнице.

Икос 1

Ангелу небесному житием своим уподобившемуся, некоему старцу, в затворе на святей горе Афонстей житие свое проводящему и пред иконою Божией Матери каждодневно акафистное пение со словами «Радуйся» возносящему, бысть иногда глас, от иконы тоя исходящий: «Радуйся и ты, старец Божий!». Сему дивному гласу внимая, и мы со благочестивым старцем Владычице Небесней воспеваем: Радуйся, от сотворения мира Богом в Невесты Себе предназначенная. Радуйся, в храме святом Его в чистоте неземной воспитанная. Радуйся, Спасительницею мира еще от пророков предсказанная. Радуйся, Материю Божиею стать удостоившаяся. Радуйся, рождеством Преславнаго Сына Своего нам радость избавления от вечной смерти принесшая. Радуйся, быть Материю всему роду христианскому Сыном Своим предуготованная. Радуйся, Пресвятая Богородице, радость духовную нам без конца подающая.

Икос 11

Светоприемную свещу зрим Тя, Пресвятая Дево, на святей иконе Твоей, посреде лика угодников Божиих, лучами благодати неизреченно блистающую, и Тобою на светлую стезю добродетелей наставляеми, зовем Ти сицевая:

Радуйся, молитвами Победоносца великомученика Георгия от всякаго зла нас ограждающая.

Радуйся, предстательством равноапостольныя Марии Магдалины паче всех благ возлюбити Господа нас научающая.

Радуйся, молением святыя великомученицы Варвары от внезапныя смерти, без покаяния и Святаго Причащения, нас сохраняющая.

Радуйся, ходатайством святыя мученицы Лидии в вере нас укрепляющая.

Радуйся, мольбами преподобнаго Моисея Угрина от страстей греховных нас избавляющая.

Радуйся, заступлением преподобнаго отца нашего Алексия в Православии нас утверждающая.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, иконою Твоею нам присно благодеющая.

Икос 12

О небесный, о любезный, о сладчайший Твой глас, веселящий сердца наша! С нами бо неложно обещалася еси быти до скончания века, Дево Богородице! Твоими бо молитвами слепии видят, глухия слышат, хромии ходят, прокаженнии очищаются, алчущии питаются, назии одеваются, вдовицы утешаются, сироты радуются, нищии веселятся, грешницы спасаются, убозии ликуют, воспевающе:

Радуйся, одушевленный Божий Кивоте; радуйся, Боголюбивая Царице и Владычице.

Радуйся, от глада и губительства, труса и потопа нас спасающая; радуйся, от огня, меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани нас защищающая.

Радуйся, бурныя волны житейскаго моря укрощающая; радуйся, всякую слезу с очей наших отирающая.

Радуйся, яко воистину любовию материнскою нас возлюбившая; радуйся, подательнице Божественныя благости.

Радуйся, во чреве Своем Радость вечную носившая; радуйся, яко тихое пристанище душам нашим готовиши.

Радуйся, Радосте наша, во объятиих Своих Радость всего мира носившая.

Јкосъ д7

Слhшаще и3 ви1дzще твоE сострадaніе, вLчице, къ бёдствующимъ и3 ги1бнущимъ лю1дємъ, къ тебЁ, грёшніи, прибэгaемъ и3 м0лимсz: q, пресaz дв7о, ўслhши нaсъ грёшныхъ, и3 во дни2, є3гдA с0лнце и3зсуши1тъ зeмлю и3 t сyхости зн0й бyдетъ, и3 прозzбє1ніz земн†z начнyтъ ўвzдaти, тогдA, вLчице, р0су блгdти твоеS низпосли2 на трeбующіz и3 просsщіz ми1лости, возвесели2 лицE земли2, ни1щихъ рaди людeй твои1хъ, младє1нецъ, и3 скотHвъ, и3 и4ныхъ всёхъ, и4же чaютъ дaти и4мъ пи1щу во бlго врeмz, и3 t сhz їкHны твоеS спори1тельницы kви2 милосeрдіе твоE вопію1щимъ тебЁ такwвaz:

Рaдуйсz, мlтвеннице неусыпaющаz ко хrтY бGу, на млcть къ нaмъ є3гw2 преклонsющаz. Рaдуйсz, кaру б9ію за беззакHніz н†ша t глaвъ нaшихъ tводsщаz. Рaдуйсz, мрнимъ покр0вомъ твои1мъ t всsкихъ несчaстій нaсъ њхранsющаz. Рaдуйсz, полS и3 ни6вы н†ша t запалeніz с0лнечнагw и3 зн0z сп7сaющаz. Рaдуйсz, всеми1лостиваz ўслhшательнице глaсwвъ нaшихъ молeбныхъ въ ск0рби и3 њбстоsніzхъ. Рaдуйсz, жили1ща н†ша t nгнS сп7сaющаz. Рaдуйсz, держaвнаz скоропом0щнице н†ша во дни2 тsжкихъ и3спытaній. Рaдуйсz, t всёхъ бёдъ ск0рое и3збавлeніе.

Рaдуйсz, блгdтнаz, гDь съ тоб0ю, подaждь и3 нaмъ, недостHйнымъ, росY блгdти твоеS и3 kви2 милосeрдіе твоE.

Икос 4

Слышаще чудо от иконы Твоея, Всемилостивая Богородице, бываемое, како во огни, яко Неопалимая Купина, явися несгараема, удивляемся и, разумеюще знамение милости Твоея, воспеваем сице:

Радуйся, икону Твою чудесне во огни сохраньшая;

Радуйся, сим знамением любовь Твою к нам явльшая.

Радуйся, огнезрачная Палато на херувимех Седящаго;

Радуйся, одушевленный Престоле горними и дольними Владычествующаго.

Радуйся, вочеловечению Единаго от Троицы непорочно послужившая;

Радуйся, Творца Неба и земли без семени воплотившая.

Радуйся, Огнь Божества во чреве Твоем вместившая;

Радуйся, Христа, Божию Силу и Божию Премудрость, нам породившая.

Радуйся, пламень огня геенскаго росою молитв Твоих угашающая;

Радуйся, хладная сердца наша огнем любве Божия воспламеняющая.

Радуйся, от всяких бед и скорбей нас сохраняющая;

Радуйся, жилища наша от огненнаго запаления соблюдающая.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

Јкосъ в7i.

Пою1ще чудесA тво‰, бцdе, припaдаемъ ўсeрднw ко сёй їкHнэ твоeй, лобызaемъ ю5 съ сердeчною люб0вію, и3 ћкw при1снw сyщей съ нaми, м0лимъ ти1 сz: воззри2 на ны2 милосeрдіемъ твои1мъ, ми б9іz, и3 ћкwже тS зри1мъ нhнэ на їкHнэ и3з8oбражeнную, тaкw спод0би нaсъ ўзрёти тS въ чaсъ гр0зный смeртный, t руки2 діaволи нaсъ и3схищaющую и3 въ цrтвіе хrт0во приводsщую ны2 держaвною десни1цею твоeю, да тебЁ бlгодaрственнw взывaемъ:

Рaдуйсz, по бз7э пeрвое нaше прибёжище и3 покр0ве: рaдуйсz, мaтернею люб0вію твоeю вeсь мjръ хrтіaнскій њб8eмлющаz.

Рaдуйсz, во с0мъ житіи2 вBрныz ўтверждaющаz: рaдуйсz, бlгyю хrтіaнскую кончи1ну и5мъ подаю1щаz.

Рaдуйсz, t влaсти лю1тагw міродeржца ўповaющіz на тS и3збавлsющаz: рaдуйсz, на мытaрствахъ воздyшныхъ заступaющаz слaвzщихъ тS.

Рaдуйсz, вратA рaйскаz нaмъ tверзaющаz: рaдуйсz, цrтвіе нбcное лю1бzщымъ тS ходaтайствующаz.

Рaдуйсz, во слaвэ нбcнэй присэдsщаz сн7у твоемY и3 бGу: рaдуйсz, во њбщeніе слaвы є3гw2 и3 чтyщыz тS вводsщаz.

Рaдуйсz, тэлeсъ нaшихъ здрaвіе: рaдуйсz, дyшъ нaшихъ сп7сeніе.

Рaдуйсz, хrтіaнwмъ пом0щнице и3 милосeрдаz њ грёшныхъ предстaтельнице.

Јкосъ f7

Вэт‡и бGовэщaнніи мнHгаz пBніz состaвиша въ чeсть твою2, бцdе, въ ни1хже по достоsнію прослaвиша тS и3 воспёша чудесA t їкHнъ твои1хъ kвлeннаz. Тaкожде и3 мы2, люб0вію њб8sти сyще, дерзaемъ бlгодaрственнw принести2 тебЁ похвалы6 сі‰:

Рaдуйсz, вLчице, млcтиваz њ нaсъ пред8 бGомъ застyпнице. Рaдуйсz, хrтіaнwмъ пом0щнице и3 млcрдаz њ грёшныхъ предстaтельнице. Рaдуйсz, всецRи1це, недуги2 н†ша блгdтію и3сцэлsющаz. Рaдуйсz, бlгaz вратaрнице, двeри рaйскіz вёрнымъ tверзaющаz. Рaдуйсz, блгdтнаz бцdе дв7о, поги1бшихъ взыскaніе и3 всёхъ скорбsщихъ рaдосте. Рaдуйсz, ми дв7о всепётаz, хrтіaнъ похвало2. Рaдуйсz, всебlгaz скоропослyшнице, прошeніz н†ша во бlго и3сполнsющаz. Рaдуйсz, нечazнную рaдость вBрнымъ дaрующаz. Рaдуйсz, блгdтнаz, купино2 неwпали1маz, џгненнагw запалeніz нaсъ и3збавлsющаz. Рaдуйсz, вLчице, неупивaемаz чaше, дух0вную нaшу жaжду ўтолsющаz. Рaдуйсz, пречcтаz, t їкHны твоеS млcти нaмъ и3сточaющаz. Рaдуйсz, њбрaдованнаz, во ўспeніи твоeмъ нaсъ не њставлsющаz.

Рaдуйсz, чcтаz nтрокови1це, тeплаz предстaтельнице њ душaхъ нaшихъ.

Молитва первая

О, Всепетая, Мати, Хлебом жизни нас питающая! Приими молебное пение сие от нас неключимых рабов Божиих Тебе возносимое, и предстоя Образу Твоему дивящися величию чудес Твоих, показавшия от лет древних, и доныне струи милости источаеши, в хлебе насущном, Благодатная, всем Помощнице являешися, яви и нам Твое пречудное заступление. Прибегая к святой иконе Твоей «Хлебенной», не возгнушайся нас, грешных, но яко Милосердная Мати, пошли нам брашно и пищу во благо время, алчущую же душу напитай, и насыти сердца наша небесною сладостию, и умолена буди о всех призывающих Тя. Благослови всякий дом и люди Твоя, всякое житие доброе устрояти, и в хлебном довольстве соблюди в домах наших; да не тщетно взываем ко Господу: «Хлеб наш насущный даждь нам днесь». О, Прещедрая милости Мати Бога Слова Рождшая! Коль многое множества милости Твоея изливаеши на нас, грешных, и милость сугубо нам подающая в скорбех наших, и егда година трудная найдет на нас, и в скудости и нищете нашей пребудем еси, иже чаем получити от Тебе утешение благодатное и вспоможение, да не погибнет живот наш, иже рабы Божии, в скудости сущия, да всякое довольство от Тебя бо вси приемлем, Твоя бо рабы спасаеши присно от всяких лютых. О. Боголюбивая Мати наша, устрояющая и направляющая ко спасению земную жизнь нашу, вонми молению и прошению нашему; да не тщетна будет молитва наша, мы же сокрушаясь о гресех своих, в нищете нашей, сотвори и помози, Владичице, да в жизни сей любоохотно питаяся и слезным хлебом истиннаго о гресех раскаяния, насытимся некогда и Хлебом Животным, благословенным и святейшим Плодом чрева Твоего во веки веков. Вручая бо себе Твоему покрову и спасительному промышлению о нас, да не оскудеет хвала Твоя, от уст наших, ниже вера и любовь к Тебе, всегда разумети благоугодное Тебе творити и нам спасительною, и очи наша уповают на Тя, Госпоже Богородице, да непрестанно песнословим Ти: Радуйся, Благодатная, радуйся Обрадованная; радуйся Преблагословенная; радуйся Препрославленная во веки; и испроси у возлюбленнаго Сына Твоего, Спасителя нашего, милость нам, грешным, от Него же все приемлем, Егоже Хлебом спасающая души наша. Аминь.

Јкосъ G.

И#мёz простотY душeвную и3 непор0чное сeрдце, послyшникъ смирeнный спод0бисz ѓгGльскіz бесёды и3 лицезрёніz чиноначaльника г0рнихъ си1лъ, мh же, лукaвствомъ и3 ѕл0бою потемнeнніи, со трeпетомъ взирaюще на сyю їкHну твою2, вLчце, м0лимъ ти1 сz прилёжнw, њбрати2 ны2 t ѕл0бъ нaшихъ и3 научи2 нaсъ во смирeніи и3 кр0тости дyха глаг0лати тебЁ:

Рaдуйсz, г0ру ґfHнскую њси1вшаz твои1мъ бlгодaтнымъ присyтствіемъ: рaдуйсz, х0лмы и3 дє1бри є3S и3сп0лнившаz слaвою твои1хъ чудeсъ.

Рaдуйсz, ѓгGльскагw kвлeніz спод0бльшаz пустынножи1тельство ґfHнское: рaдуйсz, nби1тєли и4ночєскіz въ нeмъ ўмн0жившаz во сп7сeніе дyшъ чlвёческихъ.

Рaдуйсz, и3 всёмъ въ постЁ и3 моли1твэ њбэщaвшаz твоE заступлeніе: рaдуйсz, t треволнeніz м0рz житeйскагw спасaющаz кaющихсz.

Рaдуйсz, блгdть сн7а твоегw2 и3 бGа низводsщаz на мэстA, тебЁ посвzщaемыz: рaдуйсz, рaй мhсленный показaвшаz хрaмы б9іи.

Рaдуйсz, пристaнище небyрное содэвaющаz въ џнэхъ и4щущымъ сп7сeніz: рaдуйсz, всёмъ потрeбнымъ ко бlгочeстію нaсъ снабдэвaющаz.

Рaдуйсz, жи1тельствующымъ бGоуг0днw подaтельнице бlгъ врeменныхъ и3 вёчныхъ: рaдуйсz, ходaтаице нaмъ цRствіz нбcнагw.

Рaдуйсz, хrтіaнwмъ пом0щнице и3 милосeрдаz њ грёшныхъ предстaтельнице.

Как правильно читать

Правила чтения акафиста:

  1. Читается начальная молитва, например «Отче наш».
  2. Чтение желательно осуществлять перед иконой того святого, которому посвящены хвалебные строки.
  3. Нельзя сидеть или лежать во время чтения акафиста.
  4. Разрешается слушать песнопение с переводом на русский язык в записи, чтобы разобраться в правильности произношения и постановки ударений.

Обратите внимание! При возникновении спорных вопросов или непонимания сути текста, не стесняйтесь обращаться за помощью в ближайшую церковь. Священники с радостью ответят на ваши вопросы и объяснят все тонкости проведения церковных обрядов

Икосъ 10.

«Царю́ Небе́сный — глаго́лаше въ моли́твѣ на возду́сѣ со а́нгелы стоя́щая Всенепоро́чная Цари́ца, — пріими́ вся́каго человѣ́ка, моля́щаяся къ Тебѣ́ и призыва́юща и́мя Мое́ на по́мощь, да не оты́детъ отъ ли́ка Моего́ то́щь и неуслы́шанъ». Сію́ всеблагу́ю моли́тву слы́шавше, собо́ри святы́хъ благода́рнѣ возопи́ша:

Ра́дуйся, чи́стыхъ рука́ми и се́рдцемъ земледѣ́льцевъ благослове́нными плода́ми вѣнча́ющая; ра́дуйся, по́моще и пра́ведное мздовоздая́ніе всѣ́мъ пра́во ку́плю дѣ́ющимъ.

Ра́дуйся, клятвопреступле́ній и непра́ведныхъ стяжа́ній всенаро́дное обличе́ніе; ра́дуйся, бѣ́дствующимъ въ пути́, на су́шѣ и вода́хъ внеза́пное вспоможе́ніе.

Ра́дуйся, безча́дныхъ роди́телей плода́ми вѣ́ры и ду́ха веселя́щая; ра́дуйся, безма́тернихъ сиро́тъ незри́мая воспита́тельнице.

Ра́дуйся, крѣ́пкая засту́пнице су́щихъ въ плѣну́ и изгна́ніи; ра́дуйся, неусыпа́ющая попечи́тельнице во у́захъ и темни́цѣ сѣдя́щихъ.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́съ отъ вся́каго зла́ честны́мъ Твои́мъ омофо́ромъ.

Икос 5

О, как жестоко страдало сердце Твое, Мати Милосердия, егда искаша Сына Твоего Отрока Иисуса среди многих посланников Иерусалимских, терзающаяся скорбями и мыслями о Нем. О, сколь велика бысть и радость Твоя, Благословенная, егда обрела Его в храме Господнем о вечной мудрости, мудрецам мира сего возвещающаго. Ты, Богоматерь, и ныне идеши души, от благочестия заблуждших в омуте страстей изнывающих изъяти. Ты нам десницею безсмертнаго милосердия Твоего приводиши в дом утешения страждущих, плачущих, скорбных и безтешных, колико радуется сердце Твое, о Мати Милосердия, егда обретаеши душу человеческую в храме истины Божественныя, яко Марию Богомудрую у ног Иисуса слушавшую слово вечности, и наши грешные души приими о Богоневестная Мати, и наши заблуждшие сердца просвети и нас утеши, зовущих Ти сице: Радуйся, заблуждающим просвещение; Радуйся, тьмы греховныя искоренение. Радуйся, путей человеческих исправление; Радуйся, в истине Христовой наставление. Радуйся, Мати Милосердия, страждущих от скорбей избавляющая.

Јкосъ №

ЃгGлwвъ мн0жества и3 вс‰ нбcнаz в0инства слaвzтъ тS, цRи1цу нб7сE и3 земли2. Прослaви тS, пречcтаz, и3 вели1кій кнsзь дими1трій съ в0и рyсскими, є3гдA, ћкw побэди1тель над8 нечести1выми ґгaрzны, пyть св0й къ первопрест0льному грaду совершaz, въ дaръ чудотв0рную їкHну твою2 t людjй грaда грeбени пріsтъ. Тёмже, держA ю5 на њб8sтіихъ свои1хъ, со дерзновeніемъ возопи2 пребlгословeннэй:

Рaдуйсz, срётеніемъ їкHны твоеS вёрныz ратоб0рцы возвесели1вшаz. Рaдуйсz, є4ю бlгословeніе первопрест0льному грaду даровaвшаz. Рaдуйсz, шeствіемъ твои1мъ зeмлю рyсскую њси1вшаz. Рaдуйсz, къ вёрэ хrтіaнстэй мнHгіz лю1ди њбрати1вшаz. Рaдуйсz, ґгaрzнскагw ѕловёріz њбличeніе. Рaдуйсz, вёры правослaвныz ўтверждeніе. Рaдуйсz, съ вёрою прибэгaющимъ прошeніz и3сполнsющаz. Рaдуйсz, лю1демъ правослaвнымъ пrнw чудодёющаz. Рaдуйсz, ск0раz чlвёкwмъ пом0щнице. Рaдуйсz, премyдраz вёрнымъ настaвнице. Рaдуйсz, вели1кихъ моск0вскихъ кнsзей покрови1тельнице. Рaдуйсz, р0да хrтіaнскагw ўсeрднаz застyпнице.

Рaдуйсz, чcтаz nтрокови1це, тeплаz предстaтельнице њ душaхъ нaшихъ.

Икос 10

Стена еси девственником, Преблагословенная Дево, и столп крепок от лица вражия всем подвижником благочестия: Тебе бо дадеся велия сила темныя адския силы побеждати и от искушений их душепагубных человеки избавляти, наипаче же тех, иже целомудренно и свято на земли пребывают. Сего ради девства и целомудрия рачители согласно Тебе зовут:

Радуйся, чистотою сияющая паче солнца; радуйся, девства начало и освящение.

Радуйся, крине, облагоухавший падшее человечество; радуйся, во смирении Твоем осененная благоволением Всевышняго.

Радуйся, верная рабо Господня; радуйся, яко Тя блажат вси роди.

Радуйся, яко сотвори Ти величие Сильный; радуйся, яко соцарствуеши с Сыном Твоим во славе вечней.

Радуйся, ходатаице Божия к людем благоволения; радуйся, грешных к Богу дерзновение окриляющая.

Радуйся, неистощимый источниче милостей и щедрот; радуйся, преисполненная сострадания к страждущим.

Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Икос 1

Ангелов множества и вся небесная воинства славят Тя, Царицу Небесе и земли. Прослави Тя, Пречистая, и великий князь Димитрий с вои русскими, егда, яко победитель над нечестивыми агаряны, путь свой к Первопрестольному граду совершая, в дар чудотворную икону Твою от людий града Гребени прият. Темже, держа ю на объятиих своих, со дерзновением возопи Преблагословенней:

Радуйся, сретением иконы Твоея верныя ратоборцы возвеселившая;

Радуйся, ею благословение Первопрестольному граду даровавшая.

Радуйся, шествием Твоим землю Русскую освятившая;

Радуйся, к вере христианстей многия люди обратившая.

Радуйся, агарянскаго зловерия Обличение;

Радуйся, веры Православныя Утверждение.

Радуйся, с верою прибегающим прошения исполняющая;

Радуйся, людем православным присно чудодеющая.

Радуйся, скорая человеком Помощнице;

Радуйся, премудрая верным Наставнице.

Радуйся, Великих Московских князей Покровительнице;

Радуйся, рода христианскаго усердная Заступнице.

Радуйся, Чистая Отроковице, теплая Предстательнице о душах наших.

История появления акафиста

Икона Богородицы «Страстная» относится к особо почитаемым святыням в православии. Образ, созданный в стиле Одигитрия, отличается от других иконописных изображений Девы Марии с младенцем Иисусом. По обе стороны от святых ликов изображены ангелы, удерживающие в руках орудия Страстей Христовых – распятие, копье и губку.

Мать благоговейно склонила голову к своему дитя, ее взгляд наполнен смиренной печалью. Зная о судьбе подрастающего младенца, она безропотно принимает волю Божию и знает, что Сын станет великим Спасителем, примет страшные муки ради человечества и восстанет для жизни вечной. Мать стремится оградить дитя от боли и страданий, но понимает, что миссия Иисуса будет исполнена.

История названия иконы «Страстная» началась в Нижегородских землях. Женщина по имени Екатерина страдала от бесовского влияния. В перерывах между тяжелыми припадками она читала молитвы Царице Небесной и просила избавить ее от страданий. Женщина дала обет Пресвятой Богородице, что станет верной слугой Господа и послушной монахиней, если получит исцеление.

Божья Матерь услышала молитвы страждущей и избавила ее от мук. Почувствовав в себе силы и здравие, Екатерина забыла о своем обещании и не исполнила обет. К женщине явилась Богородица и велела рассказать людям об увиденном, а также призвать их к праведной жизни. Женщина снова ослушалась и вскоре была разбита болезнью.

Добравшись до места, она раскаялась в грехах, в том, что не устояла перед страстями, и обратила к образу свои молитвы. Божия Матерь исцелила ее, а икона получила название «Страстная».

С тех пор молитвы Богородице перед святыней исцелили многих больных, помогли обрести истинную веру и благодать заблудшим рабам Божьим, даровали утешение мечущимся душам. В честь чудотворного образа составлены молитвенные тексты, проводятся торжественные богослужения.

Знамение Пресвятой Богородицы и «Знамение»[1] нашей религиозности

Юрий Ру­бан

Тер­мин «Зна­ме­ние Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы» упо­треб­ля­ет­ся в цер­ков­ном язы­ке в двух зна­че­ни­ях:

как опре­де­лен­ный тип ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри и

как рус­ский пра­во­слав­ный празд­ник этой Ико­ны, от­ме­ча­е­мый 10 де­каб­ря (27 но­яб­ря по ста­ро­му сти­лю). От­сю­да и двой­ное на­зва­ние празд­ни­ка в совре­мен­ном рус­ском пра­во­слав­ном ка­лен­да­ре: « ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри, име­ну­е­мой «Зна­ме­ние». Зна­ме­ние Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, быв­шее в Нов­го­ро­де Ве­ли­ком в 1170 го­ду».

Ико­на изо­бра­жа­ет Пре­свя­тую Бо­го­ро­ди­цу, мо­лит­вен­но под­ни­ма­ю­щую Свои ру­ки: на гру­ди Ее, на фоне круг­ло­го щи­та, – бла­го­слов­ля­ю­щий Бо­же­ствен­ный Мла­де­нец. Бо­го­ма­терь изо­бра­же­на в пол­ный рост (сто­я­щей) или по по­яс. Та­кое изо­бра­же­ние от­но­сит­ся к чис­лу са­мых пер­вых ико­но­пис­ных об­ра­зов Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы – он обо­зна­ча­ет­ся ла­тин­ским тер­ми­ном Оран­та, Мо­ля­ща­я­ся – и оли­це­тво­ря­ет За­ступ­ни­цу ми­ра (в этом пер­вом зна­че­нии тер­мин «Зна­ме­ние», ве­ро­ят­но, свя­зан с из­вест­ным мес­си­ан­ским про­ро­че­ством, Ис.7:14). Ико­ны дан­но­го ти­па по­яви­лись впер­вые на Ру­си в XI–XII вв. У нас эту ико­ну ста­ли счи­тать за­ступ­ни­цей от вра­гов, и это свя­за­но с про­слав­ле­ни­ем чу­до­твор­ной нов­го­род­ской ико­ны в 1170 г. В свя­зи с этим и воз­ник­ло на­зва­ние «Зна­ме­ние» в зна­че­нии «знак ми­ло­сти со сто­ро­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри».

Со­глас­но рас­ска­зам ле­то­пи­сей, в тот год со­еди­нен­ные си­лы удель­ных кня­зей, вла­ди­ми­ро-суз­даль­цев, воз­глав­ля­е­мые сы­ном Ан­дрея Бо­го­люб­ско­го, оса­ди­ли Ве­ли­кий Нов­го­род. Дни и но­чи мо­ли­лись нов­го­род­цы Гос­по­ду, умо­ляя не оста­вить их в бе­де. На тре­тью ночь ар­хи­епи­ско­пу Иоанну был див­ный го­лос, по­веле­ва­ю­щий взять из церк­ви Пре­об­ра­же­ния об­раз Бо­го­ма­те­ри и вы­не­сти его на го­род­скую сте­ну. Во вре­мя пе­ре­не­се­ния ико­ны од­на из стрел про­тив­ни­ка вон­зи­лась в ико­но­пис­ный лик, и из глаз Бо­го­ро­ди­цы по­тек­ли сле­зы. По­сле та­ко­го Бо­же­ствен­но­го зна­ме­ния на вра­гов на­пал ужас, и они ста­ли по­би­вать друг дру­га. Всту­пив в бой, обод­рен­ные нов­го­род­цы по­бе­ди­ли.

Ес­ли быть ис­то­ри­че­ски точ­ным, то сле­ду­ет от­ме­тить, что са­мо чу­дес­ное из­бав­ле­ние нов­го­род­цев от вра­гов про­изо­шло 25 фев­ра­ля, в сре­ду вто­рой неде­ли Ве­ли­ко­го по­ста. Цер­ков­ная же да­та, 27 но­яб­ря юли­ан­ско­го ка­лен­да­ря, воз­ник­ла, как пред­по­ла­га­ют ис­то­ри­ки, по­то­му, что, во-пер­вых, празд­но­вать та­кое со­бы­тие в дни Ве­ли­ко­го по­ста неудоб­но; а, во-вто­рых, по­то­му, что в этот день, ве­ро­ят­но, празд­но­вал свои име­ни­ны то­гдаш­ний нов­го­род­ский по­сад­ник Якун (в кре­ще­нии Иа­ков). Дей­стви­тель­но, 27 но­яб­ря Цер­ковь чтит па­мять ве­ли­ко­му­че­ни­ка Иа­ко­ва Пер­ся­ни­на (421 г.).

Та­ким об­ра­зом, празд­ник уста­нов­лен в па­мять од­но­го из эпи­зо­дов кро­ва­вой и бра­то­убий­ствен­ной меж­до­усо­би­цы в раз­дроб­лен­ной Ки­ев­ской Ру­си, ко­гда один «пра­во­слав­ный» князь шел на дру­го­го, и каж­дый из них при­зы­вал се­бе в по­мощь Хри­ста и Бо­го­ма­терь! (Ес­ли за­щи­ща­ю­щи­е­ся еще мог­ли быть оправ­да­ны, то на­па­дав­шие по­доб­ны­ми мо­лит­вен­ны­ми при­зы­ва­ми яв­но ко­щун­ство­ва­ли.) Эти по­сто­ян­ные рас­при ослаб­ля­ли стра­ну и бы­ли на ру­ку мон­го­ло-та­та­рам, по­оче­ред­но раз­би­вав­шим вой­ска нера­зум­ных кня­зей-по­лу­языч­ни­ков, не же­лав­ших по­сту­пить­ся мест­ни­че­ски­ми ам­би­ци­я­ми и объ­еди­нить­ся да­же пе­ред ли­цом этой «апо­ка­лип­ти­че­ской» опас­но­сти. Учре­див этот празд­ник (празд­ник для нов­го­род­цев, но не для их про­тив­ни­ков!), во вре­мя ко­то­ро­го мы вспо­ми­на­ем, как не долж­ны ве­сти се­бя хри­сти­ане, Цер­ковь сде­ла­ла его гроз­ным предо­сте­ре­же­ни­ем всем по­сле­ду­ю­щим по­ко­ле­ни­ям. К со­жа­ле­нию, уро­ка это­го зна­ме­ния нам ока­за­лось недо­ста­точ­но, и Бо­го­ма­терь вы­нуж­де­на бы­ла по­пустить для на­ше­го вра­зум­ле­ния в на­ча­ле XVII-го, а осо­бен­но в XX-м сто­ле­тии та­кие ужас­ные «зна­ме­ния», ка­ких еще не зна­ло че­ло­ве­че­ство. Из­вле­чем ли мы из них урок – «вот в чем во­прос»? Но­вые «зна­ме­ния» мо­гут стать по­след­ни­ми в бук­валь­ном смыс­ле это­го сло­ва.

При­ме­ча­ния

Мlтва

Q пресaz дв7о, всебlгaгw сн7а ми всебlгaz, грaда сегw2 (сhz nби1тели сеS) покр0ве, всёмъ вёрнаz предстaтельнице и3 застyпнице. Не презри2 молeніz нaсъ, недост0йныхъ рaбъ твои1хъ, но ўмоли2 сн7а твоегw2 и3 бGа нaшегw, да всёмъ нaмъ, съ вёрою и3 ўмилeніемъ пред8 чудотв0рнымъ џбразомъ твои1мъ покланsющимсz, по коег0ждо потрeбэ рaдость дaруетъ: грёшникwмъ вседёйственное вразумлёніе, покаsніе же и3 сп7сeніе: сyщимъ въ ск0рбэхъ и3 печaлэхъ ўтэшeніе: въ бёдахъ и3 њѕлоблeніихъ пребывaющимъ совершeнное си1хъ и3збhтіе: малодyшнымъ и3 ненадeжнымъ надeжду и3 терпёніе: въ рaдости и3 и3зoби1ліи живyщимъ непрестaнное бGу бlгодарeніе: сyщимъ въ болёзни и3сцэлeніе и3 ўкрэплeніе.

Q гпcже пречcтаz. Ўмилосeрдисz ко всёмъ чтyщимъ всечтcн0е и4мz твоE и3 всёмъ kви2 всем0щный покр0въ тв0й и3 заступлeніе: t врaгъ ви1димыхъ и3 неви1димыхъ лю1ди твоS защити2 и3 сохрани2: супрyжества въ любви2 и3 є3диномhсліи ўтверди2: младє1нцы воспитaй, ю4ныz ўцэломyдри, tвeрзи и5мъ ќмъ къ воспріsтію всsкагw полeзнагw ўчeніz: t домaшніz свaры є3динокр0вныz лю1ди ми1ромъ и3 люб0вію њгради2, и3 всёмъ нaмъ подaждь дрyгъ ко дрyгу люб0вь, ми1ръ и3 бlгочeстіе, и3 здрaвіе со долгодeнствіемъ: да вси2 на нб7си2 и3 на земли2 вёдzтъ тS, ћкw твeрдую и3 непостhдную предстaтельницу р0да хrтіaнскагw и3, сіE вёдущіе, слaвzтъ тS и3 тоб0ю сн7а твоегw2 со безначaльнымъ є3гw2 nц7eмъ и3 є3диносyщнымъ є3гw2 д¦омъ, нhнэ и3 при1снw и3 во вёки вэкHвъ. Ґми1нь.

Јкосъ №i

Свэтозaрнаz твоS їкHна, всепётаz бцdе, ю4же дрeвлэ бlговёрный кнsзь дими1трій на њб8sтіzхъ свои1хъ ношaше, и3 до днeсь бlгоговёйнw почитaетсz въ предёлэхъ земли2 моск0вскіz. Вёрніи бо лю1діе, возжелёвше блгdти т0z и3мёти причaстіе, хрaмы во слaву твою2 созидaютъ и3 пред8 џбразомъ твои1мъ взывaютъ си1це:

Рaдуйсz, всёхъ притекaющихъ къ тебЁ ск0раz ўслhшательнице. Рaдуйсz, и3знемогaющихъ t ўнhніz и3 печaли бlгaz ўтёшительнице. Рaдуйсz, воздыхaній нaшихъ не tвергaющаz. Рaдуйсz, смzтeннымъ дyшамъ ми1ръ и3 пок0й подаю1щаz. Рaдуйсz, на кнsзи и3 сыны2 чlвёческіz надёzтисz нaмъ возбранsющаz. Рaдуйсz, к0зни діaвольскіz побэждaти нaмъ помогaющаz. Рaдуйсz, ћкw моск0вскую зeмлю возлюби1ла є3си2. Рaдуйсz, ћкw хрaмы грeбневскіz въ нeй ўстрои1ти бlгов0лила є3си2. Рaдуйсz, бGор0дскихъ предёлwвъ ди1вное ўкрашeніе. Рaдуйсz, грaда nдинц0ва незри1мое њхранeніе. Рaдуйсz, вeсь на рэцё клsзьмэ їкHною твоeю бlгослови1вшаz. Рaдуйсz, всёхъ нaсъ твои1мъ покр0вомъ не њставлsющаz.

Рaдуйсz, чcтаz nтрокови1це, тeплаz предстaтельнице њ душaхъ нaшихъ.

Јкосъ }

Вeсь мjръ хrтіaнскій слaвитъ преблгcвeнное и4мz твоE, мRjе бцdе, и3 всsкому вёрному слaдостнw и3 ўтёшительнw є4сть взирaти на пречcтую твою2 їкHну, t неS же њбhкла є3си2 kвлsти мнHгіz млcти и3 чудесA бёдствующымъ и3 болsщымъ чlвёкwмъ. сегw2 рaди и3 мы2 смирeнніи, чудотв0рному џбразу твоемY бlгоговёйнw покланsемсz, вLчце всебlгaz, и3 съ люб0вію си1це тебЁ зовeмъ:
Рaдуйсz, херувjмы превыщaющаz и3 серафjмы превосходsщаz состію и3 чтcот0ю: рaдуйсz нб7о и3 зeмлю во є3ди1но совокyпльшаz пёти тебЁ и3 р0ждшемусz t тебє2 немHлчныz хвалы6. Рaдуйсz, свэщE неугаси1маz, вeсь мjръ сіsніемъ слaвы твоеS њзари1вшаz: рaдуйсz, моли1твеннице бlгопріsтнаz ко хrтY бGу за лю1ди, и3скуплє1нныz чтcн0ю є3гw2 кр0вію. Рaдуйсz, рaйскихъ дверeй tверзeніе: рaдуйсz, грёшникwвъ кaющихсz съ бGомъ примирeніе. Рaдуйсz, и3ст0чниче бжcтвенный, в0ду жи1зни нaмъ и3сточи1вый: рaдуйсz, хлёба сшeдшагw съ небeсъ, трапeзо пресaz. Рaдуйсz ни1во неwрaннаz, клaсъ спаси1тельный мjру и3зрасти1вшаz: рaдуйсz, лозо2 блгcвeннаz, гр0здъ сhй плодопринeсшаz. Рaдуйсz, чaше драгaz, въ нeйже нaсъ рaди ўгот0васz пл0ть и3 кр0вь хrт0ва: рaдуйсz, покр0ве ши1ршій џблака, и4мже покрывaютсz мн0зи.
Рaдуйсz блгdтнаz бцdе дв7о, млекопитaтельнице сп7са дyшъ нaшихъ.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector