Акафист пророку, предтече и крестителю господню иоанну

Икос 8

Не вразумишася безбожнии, яко явися пред
ними чудотворец велий, егда наведе бо на тя стрелы
огненныя и поражаху тя, ты же бе цел и невредим, славяху
Бога. Сего ради тебе, славному угоднику Божию и дивному
чудотворцу взываем:

Радуйся, лютую брань от злых смиренно
приемый.

Радуйся, немощные люди в заточении
укреплявый.

Радуйся, на вопрошание палачей кротко
отвещававый.

Радуйся, стражнику единому на кончину
внезапую указавый.

Радуйся, терпением дивным безбожныя
поражавый.

Радуйся, чудо велие при убиении огненном
показавый.

Радуйся, в мучениях тя паки невредима
Господь сохранявый.

Радуйся, в подвизех и гонениях
славословие Богу воздававый.

Радуйся, отче наш Иоанне, теплый
молитвенниче и предивный чудотворче.

Икос 3

Имея в серд­це сво­ем твер­дую ве­ру во Хри­ста и си­лою тоя вооружився, не убоялся еси гне­ва ца­ре­ва и сохранял еси ифальския лю­ди от му­чи­те­лей. Се­го ра­ди та­ко­вое мужество твое по­хва­ляю­ще, блажим тя си­це:

Ра­дуй­ся, ада­ман­те ве­ры Хри­сто­вы; ра­дуй­ся, стол­пе Церк­ве Бо­жия.

Ра­дуй­ся, вер­ных на­деж­до и за­ступ­ле­ние; ра­дуй­ся, не­вер­ных страх и посрамление.

Ра­дуй­ся, ве­нец исповедника Хри­сто­ва стяжавый; ра­дуй­ся, ору­жи­ем Крес­та вра­га Хри­сто­ва низложивый.

Ра­дуй­ся, Хри­ста па­че ми­ра воз­лю­би­вый; ра­дуй­ся, за христианы ду­шу свою по­ло­жи­вый.

Ра­дуй­ся, замыслы богомерзкаго мучителя разсеявый; ра­дуй­ся, яко в темницех су­щих и во узех посещал еси.

Ра­дуй­ся, яко и сам за Хри­ста в темницу всажден был еси; ра­дуй­ся, яз­вы Гос­по­да сво­его на теле носивый.

Ра­дуй­ся, Иоанне, свя­тый Вои­не и пре­слав­ный чу­до­твор­че.

Творение иеросхимонаха Иеронима

19

Июль
1872 года

Решением Священного Синода Русской Церкви года был учрежден акафист святому праведному Предтече и Крестителю Христову Иоанну Предтече.

Акафист из 25 песен составил иеросхимонах Иероним. В акафисте описана земная жизнь Предтечи от его зачатия и вести об этом событии, принесенной Архангелом Гавриилом, до мученической кончины. В хвалебных песнопениях Иоанн именуется «вселенским Апостолом и Нового Завета первомучеником», а также искренним другом Христовым.

Память Иоанна Предтечи совершается восемь раз в год.

В Православной Церкви есть интересная традиция – посвящать определенный день недели отдельному подвижнику. Так, во вторник еженедельно мы чтим ближайшего Христова предшественника Иоанна. В этот день хорошо было бы прочесть жизнеописание этого праведника, а также от всей души притечь в молитвенном обращении к всехвальному угоднику Божиему.

Песнь 3.

Ирмос:

Древних яко ходатай и новых, Предтече, евангельских проповеданий, ты представ, смешение беззаконное мучительское обличил еси, славную смерть, радуяся, приял еси.

От матере беззаконныя преднаучена отроковица, объюродевшу пиянством Иродови рече: даждь на блюде главу Иоаннову, матери да подам дар возжеленен.

Обличения не терпя безстудный мучитель богоноснаго твоего языка, славне Предтече, отроковице предает, женским плясанием, честную твою страдальную главу, преславне.

Богородичен: Вселився в Деву телесне, Господи, явился еси человеком, якоже подобаше видети Тя, Юже и показал еси яко истинную Богородицу и верным помощь, Едине Человеколюбче.

Икос 8

Весь добродетельми ис­пол­нен­ный в жиз­ни сей, по смер­ти же сла­вою Бо­жиею озаренный, преклоняеши ухо твое на мо­лит­вы чту­щих тя, от них­же слы­ши­ши си­це­вая:

Ра­дуй­ся, милосердию От­ца Не­бес­на­го под­ра­жа­те­лю; ра­дуй­ся, алчущих пи­та­те­лю.

Ра­дуй­ся, стран­ных невидимый сопутниче; ра­дуй­ся, си­рых покровителю.

Ра­дуй­ся, озло­бляе­мых уте­ши­те­лю; ра­дуй­ся, за ис­ти­ну терпящих подкрепителю.

Ра­дуй­ся, не­ду­гую­щим ослабу и ис­це­ле­ние по­да­ва­яй; ра­дуй­ся, в бе­дах су­щих зас­туп­ни­че.

Ра­дуй­ся, нищия воз­лю­би­вый; ра­дуй­ся, яко с ни­ми и по от­шест­вии от ми­ра се­го те­лом разлучитися не восхотел еси.

Ра­дуй­ся, яко в до­ме убо­гих погребсти те­ло свое за­ве­щал еси; ра­дуй­ся, за смиренномудрие твое вен­цем от Бо­га увенчанный.

Ра­дуй­ся, Иоанне, свя­тый Вои­не и пре­слав­ный чу­до­твор­че.

Останки Божьего Угодника

Больше трех столетий останки Иоанна Крестителя не были упокоены, и лишь стараниями добрых людей, мощи Крестителя сохранились до нашего времени и смогли донести все праведникам света добрую новость:

  • сперва супруга управляющего Ирода Хузы праведница Иванна схоронила святую голову Предтече в глиняном кувшине на Елеонской возвышенности, а тело мученика в тот же день упокоили его послушники, в городе, где обезглавили Крестителя, в Севастии;
  • потом главу Иоанна отыскал один из строителей, во время рытья рва для построения церкви. Чтобы не было поругания над этой главой, подвижник хранил ее у себя дома, а перед своей кончиной, схоронил ее там, где и нашел;
  • когда на престол взошел Константин, то место захоронения головы Крестителя стало известно, потому что Иоанн пришел к одному из монахов и рассказал ему, где она находится.

Еще в Евангелие сказано, что преподобный Лука, взял Десницу Крестителя в город Антиохию, чтобы ее миновала участь осквернения.

Потом от правой руки отделили два пальца, которые прошли довольно долгие пути странствования, чтобы потом обрести места вечного упокоения:

  • один перст хранился в Студийской обители Крестителя, где и находится в граде на реке Босфор;
  • второй прошел более долгий путь: обитель Жича, Печ, Морея, Италия (острова Родос и Мальта), Гатчина, Цетинье (Черногория).

Значение в православии

На Иоанна Предтечу была возложена особая миссия – он стал Крестителем Сына Господнего – Иисуса Христа. Вся жизнь святого была наполнена терпением и раскаяньем, став примером любому православному верующему.

Именно поэтому пророк занимает особое место в иерархии святых, ему посвящено сразу несколько почитаемых дней: 7 января, 24 февраля, 25 мая, 24 июня, 29 августа, 23 сентября, 12 октября. В эти дни совершаются песнопения, посвященные преподобному.

Акафист, посвященный святому пророку, обладает мощной силой. Обращение к Иоанну Крестителю:

  • помогает укрепить веру во Всевышнего;
  • исцеляет тело и душу;
  • приносит покой, умиротворение;
  • оказывает поддержку в тяжелые моменты;
  • помогает найти выход из трудной ситуации.

Чаще всего к молитвенному песнопению, чествовавшему Крестителя, прибегают для получения хорошего урожая. Церковный гимн читается также для поддержки заключенных, раскаявшихся в своих преступлениях. Иоанн Предтеча возносит мольбы Всевышнему за всех верующих, обращающихся к нему за помощью.

Икос 4

Слышаша вернии, яко бысть сердце твое адамантово, егда любве ради Желаемаго тобою пострадал еси, блаженне мучениче Христов, нивочтоже вменив мучения, благодатию Христовою укрепляем, гнев мучителя аки ядовитаго аспида поправ, и на тяжчайшия мучения радостно потекл еси; сего ради слышиши от нас сия:

Радуйся, яко растягоша тя на земли на мучения обнаженна; радуйся, яко умныя очи горе на небо имевый.

Радуйся, егда суковатыми палицами без милости биен быв, не изнемогл еси; радуйся, яко мучители люте мучившии тя ослабеша.

Радуйся, яко раздробление твоего телесе доблественне стерпевый; радуйся, яко сим мучителя на гнев подвигнувый.

Радуйся, яко от многобиения к палицам прилипающая плоть твоя горе возношашеся; радуйся, яко сим собрал еси на удивление Ангелов.

Радуйся, кровию твоею землю обагривый; радуйся, сатану ногами поправый.

Радуйся, за сие Владыце Христа возблагодаривый; радуйся, яко Он тя и на тяжчайшия мучения укрепил есть.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Икос 11

Свеща еси в церк­ви Христовей, горящи невещественным све­том бла­го­да­ти Бо­жией и оза­ряю­щи тьму не­ра­зу­мия на­ше­го, Иоанне пре­бла­жен­не. Се­го ра­ди мо­лим ти ся: про­све­ти ны, омраченныя грехом, да вос­по­им те­бе:

Ра­дуй­ся, свет Бо­жест­вен­на­го учения в серд­це сво­ем носивый; ра­дуй­ся, яко тем просвещаем, тьму идольскаго слу­же­ния обличил еси.

Ра­дуй­ся, яко и нам тем­же све­том просветитися тщишися; ра­дуй­ся, яко сла­ву Трисияннаго Бо­же­ства ли­цем к Ли­цу зриши.

Ра­дуй­ся, лу­чу бла­го­да­ти Бо­жией, от Солн­ца Прав­ды возжженный; ра­дуй­ся, озаряяй тьму неведения на­ше­го све­том Хри­сто­вых за­по­ве­дей.

Ра­дуй­ся, путеводная звез­да всем ищу­щим спа­се­ния; ра­дуй­ся, яко наставляеши нас на вся­кое дело благое.

Ра­дуй­ся, яко мысль благу нам на серд­це во благовремении полагаеши; ра­дуй­ся, яко воинскому званию об­раз добраго воина в се­бе показуеши.

Ра­дуй­ся, озаривый вселенную све­том доб­ро­де­те­лей тво­их; ра­дуй­ся, яко, ви­дя доб­рая дела твоя, человецы От­ца Не­бес­на­го прославляют.

Ра­дуй­ся, Иоанне, свя­тый Вои­не и пре­слав­ный чу­до­твор­че.

Молитва святителю Иоанну Готфскому

О добрый наш пастырю и богомудрый
наставниче, преподобне отче Иоанне! Услыши нас молящихся
тебе и на скорое предстательство твое уповающих.

Призри на нас грешных, в толицех
обстояниих сущих, отвсюду уловляемых и всякаго блага
духовнаго за нерадение лишенных. Потщися угодниче Божий,
не остави нас в плену греховнем, да не будем духовным
врагом нашым радование и да не умрем в лукавых деяниих
наших. Моли о нас Христа Бога Спаса нашего, Емуже ты со
безплотными лики предстоиши. Милостива к нам сотвори
содетеля нашего в нынешнем веце и в будущем, да не
воздаст нам по делом нашым и по нечистоте сердец наших:
но по своей благости да воздаст нам. На твое бо
ходатайство надеемся, твоим предстательством хвалимся.
Днесь иконе твоей припадающе исцеления душ и телес наших
просим, твердое оупование на тебе имуще.

Ей, угодниче Христов, отче святый и
богодохновенный, православныя веры светлый вестниче,
божественных и святых догматов хранителю, воспомяни о
нас немощных. Домы нашя от всякаго зла огради, чад наших
от соблазн мира сего защити, младенцы воспитай, юныя в
познание оучения Христова возрасти, мужы и жены
православныя в меру возраста Христова приведи, вдовицы
заступи, старцы во оскудении крепости сущыя поддержи,
всем вся буди, коегождо возраст и потребу ведый.

Укрепи нас твоим заступлением, испроси
нам от Господа твою пламенную о богоугождении ревность,
еретическая шатания низложи и настави нас на путь
спасения, да сподобимся и мы вечныя жизни и купно с
тобою прославим всесвятое имя Отца и Сына и Святаго
Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Икос 8

Весь удел твой спасти хотя от хазар
нечестивых, не мир, но мечь предпочел еси, преданный же
мирствующими со врагом, заточение темничное претерпел
еси, темже взываху тебе духовная чада твоя сице:

Радуйся, Готфския страны вождю духовный
неустрашимый,

Радуйся, гордости иноземней не
подкланятися люди учивый.

Радуйся, о свободе паствы пекийся,
начальство над вои приемый,

Радуйся, о защищении святынь яже во
граде Доросе, поревновавый.

Радуйся, от знаемых предательство, яко
Христос от ученика лукаваго, претерпевый,

Радуйся, во узах пешешествовавый и в
темнице безвинно пострадавый.

Радуйся, яко избавленный чады духовными,
приял еси утешение.

Радуйся, яко во Амастриду вселився,
свершил еси ко исходу уготовление.

Радуйся, святителю Иоанне, истины
поборниче.

Икос 11

Свеща еси в церкви Христовей, горящи невещественным светом благодати Божией и озаряющи тьму неразумия нашего, Иоанне преблаженне. Сего ради молим ти ся: просвети ны, омраченныя грехом, да воспоим тебе:

Радуйся, свет Божественнаго учения в сердце своем носивый; радуйся, яко тем просвещаем, тьму идольскаго служения обличил еси.

Радуйся, яко и нам темже светом просветитися тщишися; радуйся, яко славу Трисияннаго Божества лицем к лицу зриши.

Радуйся, луча благодати Божией, от Солнца Правды возжженная; радуйся, озаряяй тьму неведения нашего светом Христовых заповедей.

Радуйся, путеводная звезда всем ищущим спасения; радуйся, яко наставляеши нас на всякое дело благое.

Радуйся, яко мысль благу нам на сердце во благовремении полагаеши; радуйся, яко воинскому званию образ добраго воина в себе показуеши.

Радуйся, озаривый вселенную светом добродетелей твоих; радуйся, яко, видя добрая дела твоя, человецы Отца Небеснаго прославляют.

Радуйся, Иоанне святый, Воине и преславный чудотворче.

Как правильно читать

Перед тем, как приступать к чтению акафиста, желательно ознакомиться с жизнью пророка, чтобы лучше понимать смысл молитвенного гимна. Священный текст можно читать в церкви, во время почитания Иоанна, либо молиться дома. Рекомендуется также приобрести икону с изображением святого.

Приступая к молебну, перед иконой ставят зажженные церковные свечи. Акафист, посвященный Иоанну, как любой другой гимн, состоит из 25 кондаков и икосов. Читать их нужно по порядку, не пропуская, не меняя местами. Перед ними произносят определенные молитвы. Первыми идут предначинательные, затем проговаривают «Трисвятое». Читают «Отче наш», завершают произнесением «Слава и ныне». К чтению акафиста можно прибегать как утром или днем, так и ночью. Главное, чтобы это время не выпадало на дни Великого Поста.

Священнослужители не рекомендуют читать священный гимн при подавленном состоянии, без настроения. Обращение к святому должно идти от всего сердца, с искренней верой, добрыми помыслами.

Видео «Акафист Пророку Предтече и Крестителю Господню Иоанну»

В этом видео вы можете прослушать аудиозапись акафиста Пророку Предтече и Крестителю Господню Иоанну.

Молитва Иоанну Крестителю об исцелении от головной боли

Крестителю Христов, проповедниче покаяния, кающагося не презри мене, но совокупляяся с вои Небесными, молися ко Владыце за мене недостойнаго, унылаго, немощнаго и печальнаго, во многая беды впадшаго, утружденнаго бурными помыслы ума моего: аз бо есмь вертеп злых дел, отнюд не имеяй конца греховному обычаю, пригвожден бо есть ум мой земным вещем: что сотворю, не вем.

И к кому прибегну, да спасена будет душа моя? токмо к тебе, святый Иоанне, благодати тезоимените, яко тя пред Господем по Богородице вем больша быти рожденных всех, ибо ты сподобился еси коснутися верху Царя Христа, вземлющаго грехи мира, Агнца Божия.

Егоже моли за грешную мою душу, да поне отныне, в первыйнадесять час, понесу тяготу благую и прииму мзду с последними. Ей, Крестителю Христов, честный Предтече, крайний Пророче, первый во благодати мучениче, постников и пустынников наставниче, чистоты учителю и ближний друже Христов, тя молю, к тебе прибегаю: не отрини мене от твоего заступления, но возстави мя падшагося многими грехи; обнови душу мою покаянием, яко вторым крещением, понеже обоего начальник еси: крещением омываяй прародительный грех, покаянием же очищаяй коегождо дело скверно; очисти мя грехами оскверненнаго и понуди внити, аможе ничтоже скверно входит, во Царствие Небесное. Аминь.

Жизнь Иоанна Предтечи

Жизнь святого Иоанна Предтече или Иоанна Крестителя описана в Евангелии. Он родился в семье священника Захарии и Елисаветы в городе Хевроне. У пары преклонного возраста не было ребенка. Однажды архангел Гавриил известил Захарию о скором рождении у него сына и велел назвать Иоанном. Также архангел предрек, что Иоанн будет проповедовать веру и известит людей о приходе Иисуса Христа. Захария не поверил в слова архангела и тут же онемел до появления на свет сына. Иоанн родился на полгода раньше Иисуса. После рождения Иисуса Христа волхвы объявили народу благую весть о появлении нового царя. Царь Ирод отдал приказ истребить всех младенцев, дабы убить Иисуса. К Захарии пришли и потребовали младенца, но отец не выдал сына и жену, за что и был убит в стенах храма, где вел службу. Елисавета с сыном бежала в пустыню и жила в пещере много времени. Там ее постигла смерть. Отрок Иоанн ушел в Иудейскую пустыню, вел аскетическую жизнь, проводил дни свои в молитвах. В 30 лет он вернулся в город, где проповедовал и проводил крещение жителей в Иордане.

Простые, очень сильные проповеди убеждали людей уверовать в Бога. Иоанн подготовил народ к появлению Иисуса Христа, поэтому его называют Иоанном Предтече. Когда они встретились, Иоанн объявил народу о пришествии Сына Божьего и собственноручно крестил Иисуса. Картина «Явление Христа народу» как раз об этом событии. За это царь Ирод бросил Предтече в темницу. Иродиада, сожительница Ирода и жена его брата, приказала дочери Соломии танцевать перед гостями на пиру, в награду попросить у царя голову Иоанна. В темнице отсекли голову Иоанну и принесли на блюде во дворец. Голова святого погребена на Елеонской горе. Тело похоронено учениками в Севастии. Десница (отсеченные пальцы) как святые мощи, хранятся в монастыре. За свой подвиг Иоанн причислен к лику святых, он основоположник Нового завета и таинства крещения, креститель Иисуса.

Молитва Иоанну Предтече помогает людям обрести надежду на лучшее будущее и безгрешную жизнь.

Икос 10

Сте­на еси и твер­дое при­бе­жи­ще всем с мо­лит­вою к те­бе при­бе­гаю­щим, чу­до­твор­че Иоанне, се­го ра­ди зо­вем ти:

Ра­дуй­ся, ско­рый послушниче всех при­зы­ваю­щих тя; ра­дуй­ся, яко чест­ныя мо­щи твоя благоволи Бог прославити чу­де­сы.

Ра­дуй­ся, яко и от икон тво­их по­да­ет­ся бла­го­дать Бо­жия взирающим на них с ве­рою; ра­дуй­ся, яко в созданных на прославление име­не тво­его хра­мех незримо обитаеши.

Ра­дуй­ся, яко ни­кто­же та­мо с ве­рою молящийся тощ и неуслышан исходит; ра­дуй­ся, яко мо­лит­ва­ми тво­ими подкрепляеши на­ша мо­ле­ния, ко Пре­сто­лу Вседержителя восходящия.

Ра­дуй­ся, яко коегождо про­ше­ния предварити тщишися; ра­дуй­ся, яко на стропотнем пу­ти греха идущим вразумления подаеши.

Ра­дуй­ся, яко искушаемым от диавола скорую по­мощь являеши; ра­дуй­ся, яко всех идти на путь спа­се­ния направляеши.

Ра­дуй­ся, яко греш­ныя на по­кая­ние наставляеши; ра­дуй­ся, угод­ни­че Хрис­тов и мо­лит­вен­ни­че о нас благоприятный.

Ра­дуй­ся, Иоанне, свя­тый Вои­не и пре­слав­ный чу­до­твор­че.

Икос 4

Проповедует земля пензенская подвиги и
чудеса твоя, богоносче отче наш Иоанне. Скрываху от
взора людскаго святое житие твое и абие устремляхуся в
пустыню, ища бесценный бисер Христа, претерпел бо еси от
злых раны, яко емше тя и к древу вязасте. Ты же усердно
моляхуся за них и отвещеваху кротко «Бог с ними». Темже
сиянием подвига твоего с радостию и благоговением
величаем тя:

Радуйся, трудами твоими землю нашу
облагоухавый.

Радуйся, всем сердцем благодать Христову
стяжавый.

Радуйся, житием своим Саровскому
чудотворцу подражавый.

Радуйся, сладость райскую в молитве
пламенней предвкушавый.

Радуйся, ум свой в горняя усердно
вперявый.

Радуйся, подвиги твоя от взора людскаго
укрывавый.

Радуйся, в искушениях Бога непрестанно
взывавый.

Радуйся, в бедах и скорбях все упование
на Него возлагавый.

Радуйся, отче наш Иоанне, теплый
молитвенниче и предивный чудотворче.

Значение в православии

В акафисте рассказывается о деяниях и событиях мирской жизни святого. Это хвалебная песнь мученику, который творил добрые дела, защищал слабых и страждущих, помогал нищим и больным.

Обращаясь напрямую к Иоанну, люди ищут утешения, подспорья в делах, разрешения трудных жизненных ситуаций. Восхваляя святого в строках акафиста осознанно и чистосердечно, верующие находят то, что потеряли, обретают то, чего не могли обрести, возвращают внутреннюю силу и свободу.

Сила молитвенного обращения увеличивается при чтении акафиста у мощей мученика, перед иконой или изображением лика святого, а также при совершении церковного молебна Иоанну Воину. Главную же силу молитве придает вера и сердечное упование молящегося.

Креститель Иоанн

Многие интересные события случились еще до его появления на свет. Его родители дожили до преклонного возраста, но не имели детей. Говорили о том, что причиной этому была женская бесплодность. В то время это считалось наказанием Господа. Но родители будущего пророка не переставали читать молитвы и просить Господа о даровании чада. И он сглянулся на них и даровал им сына.

Перед рождением к отцу семейства пришел архангел Гавриил, который сообщил о будущем радостном событие и сказал, что сына необходимо будет назвать Иоанном. В то время как мать старалась избегать людей и особо не показывалась среди людей. это было до тех пор, пока к ней не пришла Дева Мария и не сообщила радостную весть. Тогда сразу стало понятно, что этот ребенок не будет простым и в жизни у него есть определенная миссия для выполнения.

Житие его не было особо простым. Сразу после рождения ему чудом удалось избежать гибели. В то время царь Ирод выдал указ о том, что должны быть убиты все новорожденные мальчики. Таким образом он хотел продлить свое правление до конца своих дней и избежать конкуренции. Отец отправил его и жену в пустыню, где они спрятались в пещере. Его же убили в храме за то, что не пожелал выдать место их убежища. Мать еще какое-то время прожила, но затем умерла. Мальчика же постоянно охранял ангел и помогал ему во всем.

Так он прожил до 30 лет, находясь в постоянной молитве. Питался скромно и носил простую одежду. В один прекрасный день он пришел к проповеди и понял, что хочет присоединиться. Он стал проповедовать и кроме того, начал совершать обряд окунания в воду. Позже его именовали обрядом крещения, который проходит каждый христианин для того, чтобы приблизится к Господу и смыть все свои грехи, а также получить покаяние.

Жизнь его была не легкой и закончилась мученически. Он стал жертвой женской прихоти. Иоанн никогда не скрывал правды и постоянно выкрывал нечестные дела царя. Ирод бросил свою законную жену и начал жить с женой своего брата. А та очень не любила Крестителя. Он хотел его наказать, но боялся гнева Господнего за кару пророка. Однажды он посадил его в темницу, но казнить все-таки не решался. В день своего рождения он устроил пир и пригласил множество людей.

Перед ними танцевала дочь Иродиады, которая настолько понравилась царю, что тот обещал выполнить любое ее желание. Тогда она посоветовалась с матерью и сказала, что хочет голову Предтечи. Царь не хотел этого делать, но еще больше не хотел показаться слабым перед друзьями. И тогда он отдал приказ о казни. А девушке принесли голову пророка на блюде. Но кара Господня не заставила себя ждать. Он наказал всех, кто был причастен к этому делу.

Икос 7

Новаго тя по благочестии ревнителя видя нечестивый, умысли необычну на тя муку, страстотерпче Христов: влачиму бо ти быстро сущу, части от телесе твоего на каменех отреваеми, оставахуся, глава сокрушашеся; вернии же, видевшие тя, велиим сожалением объяти бывше, ты же, горе ум к Богу имеяй, в тайне молился еси. Сего ради и мы раби твои удивляшеся, сия похвальная восписуем ти:

Радуйся, яко мучением твоим был еси проповедник Святыя Троицы, радуйся, яко крепким терпением твоим был еси благия веры основание.

Радуйся, яко был еси возжен огнем неизреченныя к Богу любве; радуйся, яко Его ради претерпел еси раздробление твоея плоти.

Радуйся, яко был еси позор умиления верным; радуйся, яко глава твоя влачима, Христа ради, о камение сокрушашеся.

Радуйся, яко молитвами твоими глава невидимого врага сотреся, радуйся, яко истекшею ти кровию земля обагрися.

Радуйся, яко Христос во Царствии Небеснем венец нетления тебе дарова; радуйся, яко Его ради на земли пострадал еси.

Радуйся, яко с Ним на Небеси царствуеши.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Икос 12

Поем, почитаем, славим, ублажаем многоболезненныя страдания твоя, терпение до конца, доблественне, подъем и твердость адамантову несравненно превзошед, яже показал еси в телеси твоем, за няже подвигоположник Христос Господь на земли и на Небеси прослави и нам недостойным дарова тя, святе победоносче, великомучениче Христов Иоанне, вопиюще ти, треблаженне, сия:

Радуйся, яко и на месте пребываеши и обитаеши с вои небесными; радуйся, яко провожден был еси десницею Царя Христа со славою и честию преславно венчался еси.

Радуйся, яко по многострадании твоем прия тя Господь во упокоения вечная; радуйся, яко сокровище некрадомое на Небеси приобрел еси.

Радуйся, яко мзда твоя многа во светлостех святых тебе уготовася; радуйся, во искушениях и нуждах теплый предстателю.

Радуйся, радости и вечныя славы всещедрейший нам ходатаю; радуйся, яко тобою надеемся получити вечная блага.

Радуйся, Иоанне великомучениче Христов.

Песнь 6.

Ирмос:

О заповедех закона бедствуяй, блаженне, обличеньми наказуеши беззаконновавшаго: не был бо еси трость, вражиих ветров колеблема дуновеньми.

Кровию заклания глава каплющи твоя, принесеся блудным подвигом вместо мзды, Ирода обличающи и по кончине, яко естество смесивша.

В пустынях ходя, власы велбужи покрываемь, во овех убо яко светосиянно жил еси царски, во овех же, яко царску обнося красоту, над страстьми воцарился еси.

Богородичен: Да избавимся от лют прегрешений, молитвами Твоими, Богородительнице Чистая, и да улучим, Пресвятая, Божественное сияние из Тебе неизреченно воплощеннаго Сына Божия.

Основные сведения о жизни Иоанна Воина

К сожалению, о жизни Иоанна известно немного. Жил он в IV веке, и в период 361-363 гг. служил в войсках византийского императора Флавия Клавдия Юлиана, за что и был после прозван Воином. Императора в христианской историографии еще называют Юлианом Отступником за то, что, воспитываясь в христианской вере, он отрекся от Господа и стал поклоняться языческим богам. И пытаясь возродить язычество, он не только преследовал христиан, но поставил целью уничтожить их. Наверняка, каждый гвардеец в его войске должен был проходить тщательную проверку, поэтому остается неизвестным, как же Иоанну удалось скрыть свое вероисповедание. Тем не менее, он поступил достаточно мудро: не стал бунтовать против императора, но оставаясь на своем посту полководца, показывая себя истинным гонителем снаружи, в действительности он делал все, чтобы помочь своим братьям во Христе. Святой посещал уже пойманных и томящихся в тюрьмах православных, освобождал их, с Божьей помощью старался всеми силами способствовать их побегу. А тех, кто еще находился на свободе, он предупреждал о предстоящих арестах, чтобы они успели спрятаться или сбежать. Таким образом, он смог спасти множество жизней.

Однако, император Юлиан все же узнал об оказываемой Иоанном поддержке христианам. Но решил не убивать его сразу, а устроить образцово-показательную казнь, чтобы более устрашить верующих в Христа. Поэтому заключил его в темницу, где морил голодом. Даже услышав страшный приговор, полководец не отрекся от Христа, и с молитвами на устах готовился к долгой и мучительной смерти. Именно за это православная церковь канонизировала его. Но Господь явил свое благо, избавил Иоанна от мучителя. В 363 году Юлиан совершил поход в Персию, намереваясь завоевать ее, но в битве при Маранге получил ранения в руку, грудь и печень, последнее из которых стало смертельным для него.

Стоит отметить, вокруг его смерти ходит немало слухов. Выдвигается предположение, что он был убит собственным солдатом, которому нанес какую-то обиду. Некоторые говорят, что это было самоубийство, совершенное вследствие осознания безнадежного положения его армии перед врагами. Его друг, оратор Либаний, предполагал, что тот погиб от руки христианина. А один из телохранителей императора вовсе заявлял, что убийцей был завистливый злой дух. Как бы то ни было, мы видим, что смерть Юлиана стала заслуженным результатом его злых действий.

После Юлиана императором стал христианин, который и освободил Иоанна Воина из-под стражи. Пребывание под заключением сказалось на здоровье мученика, поэтому он отказался от дальнейшей военной деятельности, на свободе оставался жить в чистоте, праведности и святости, посвятив свою жизнь служению Богу и людям.

Отличительной его чертой было милосердие, которое он не переставал оказывать ближним до самой своей смерти. Он помогал не только христианам, но и всем, кто бедствовал и нуждался: посещал больных, кормил бездомных, заботился о нищих, утешал тех, кто находился в печали и скорби. Точная дата смерти Святого так и остается неизвестной, но знаем, что умер он уже в глубокой старости. Долгое время не было известно место его захоронения.

Согласно церковному преданию, спустя несколько лет он явился благочестивой вдове, рассказал о своей жизни, назвал свое имя и указал место, где был погребен – в безымянной могиле на кладбище для бедных, над ней женщина увидела свет. После того, как стало об этом известно, его мощи были обретены и перенесены в храм апостола Иоанна Богослова, который расположен в Константинополе. Считается, что Святой и после смерти проявляет свое милосердие, поэтому у него просят заступничества, помощи и утешения все обиженные и скорбящие.

О чём молятся святому

Святой Иоанн Креститель в первую очередь призывал людей к покаянию. Поэтому и молятся верующие люди ему, когда необходимо переосмыслить свою жизнь, избавиться от давно забытых грехов, раскрыть свою душу Богу. Молитвенное обращение к Предтече помогает принять верное решение. Кроме того, этот подвижник – образец твердой и непоколебимой веры. К нему обращаются с просьбой вразумить заблудших, приобщить к вере тех, кто пока от нее далек.

Также святому молятся об избавлении от греха винопития.

Интересный факт11 сентября, в день усекновения главы святого, в России установлен день трезвости.

И это неслучайно, ведь обезглавлен святой был по приказу правителя, любившего пьяные пиршества. Во всероссийский день трезвости многие люди дают обет, чтобы отказаться от пагубного пристрастия к спиртному.

Икос 11

Светозарное светило в земле нашей
пензенской благодатию и чудесами воссиявшее, и паки
честные мощи твоя источают множество чудес и исцелений
поныне всем с верою и любовию к тебе притекающим. Темже
мы яко теплому о нас предстателю и чудотворцу вопием ти:

Радуйся, кладезю чудес неисчерпаемый.

Радуйся, в молитве ко Господу не
оскудеваемый.

Радуйся, образе кротости неподражаемый.

Радуйся, молитвенниче наш неусыпаемый.

Радуйся, добродетельми непрестанно
украшаемый.

Радуйся, чудотворче, ангелами
воспеваемый.

Радуйся, источник благодати нам
являемый.

Радуйся, сердца любовию насыщающий.

Радуйся, отче наш Иоанне, теплый
молитвенниче и предивный чудотворче.

Молитва первая cвященноисповеднику Иоанну Оленевскому

О, великий, преславный исповедниче
Христов и дивный чудотворче, отче наш Иоанне!

Постниче изрядный, девственниче,
прозорливче, мудрый воспитателю и целителю скорый.
Призри на нас, сирых и обремененных грехи многими,
уврачуй страсти, болезни и скорби тяжкие, умири нашу
жизнь и огради молитвами твоими от лютаго велиара и
всякаго супостата воюющих на ны.

Ей, святче Божий, услыши моление наше, с
верою и любовию возносимое тебе, и не презри нас,
требующих твоего заступления, буди защитниче и
покровителю людем твоим, граду сему, и всякому граду и
державе Российстей. На тя бо упование возлагаем,
чудотворче преславный, ибо сам рекл еси пастве твоей:
«Никого николи же не забуду, кто приидет ко мне, тому
помогати буду молитвами своими у престола Царя Славы», —
идеже ты пребывавши с вои ангельстими в невечернем свете
предстательствуя за землю нашу, прославляя Бога в
Троице, Которому слава, честь и поклонение во веки
веков. Аминь.

Тропарь, кондак и молитва
священноисповеднику Иоанну, Оленевскому Чудотворцу

Житие Крестителя

Согласно легенде, Иван появился у жены преподобного отца. Их дом находился вблизи святой земли. Родился Иоанн на шесть месяцев раньше Иисуса. Примечательно то, что Иоанн считает кузеном Иисуса Христа по матери. Иоанн стал долгожданным ребенком в своей семье. Дожив до пожилых лет, так и не заимев наследников, родители Иоанна молили Всевышнего даровать им ребенка. О появлении наследника священника Захария оповестил ангел Гавриил, во время проведения службы в церкви.

Иоанн практически единственный выжил во время эпидемии в Вифлееме и в округе. Он вырос в безлюдной пустоши, придерживаясь ежедневного поста и вознося молитвы. Жил он очень бедно, ел только саранчу и мед. Носил одежду из грубой ткани и подпоясывался поясом из кожи. Такой образ жизни он вел до тридцати лет, затем Всевышний велел ему просвещать иерусалимский народ.

Выполняя волю Господа, Иоанн явился на реку Иордан. Здесь люди должны были повстречать Спасителя. Все это происходила в преддверии религиозного праздника и большинство людей пришли на реку, чтобы пройти таинство очищение водой. Иоанн говорил верующим, что сначала надо внутренне очиститься, так как это предшествует таинству познания Библии. Во время крещения Ивана это не считалось божественным обрядом. Главнейшим условием тогда считалось, чтобы Небесный Дух и Агиасма приняли таинство крещения.

Когда Иоанн покрестил Христа, он явил свое предназначение миру. Иоанн никогда не делил людей по социальному положению. Он обличал недостатки всех и богатых вельмож и бедняков, говорил о пороках как богатых, так и бедных. За это в скором времени и поплатился. Владыка Ирод Антипа приказал арестовать Иоанна и бросить его в подземелье. Этому действию послужила проповедь Иоанна о порочном поведении Ирода.

Ирод бросил свою супругу и стал вне божьего закона жить с супругой своего брата. Во время празднования своего рождения, дочь его сожительницы так исполнила свой танец, что Ирод оказался доволен и дал обещание что выполнил любую просьбу. Дочь пожелала голову Ивана. Царь не хотел лишать головы Ивана, однако, и не желал выглядеть обманщиком.

Слуги казнили Ивана, и его голову преподнесли девице. Сожительница Ирода долго издевалась над головой и затем вышвырнула ее в отхожее место. Тело ж Иоанна похоронили в Севастии его послушники. Царь в скором времени получил наказание за свершенный поступок, его выслали и посадили в темницу по приказу Калигулы.

Согласно легенде, во время визита Преподобного Луки в Севастию, Лука нашел руку Ивана и привез в Антиохию. Потом ее перевезли в Халкедон, а затем в Царьград, после — в Питер. И с помощью божественного провиденья нашли и голову Ивана Крестителя.

Икос 10

Стена еси всем христианам, к заступлению
твоему притекающим, Христолюбче отче наш Иоанне, помози
нам грешным, да принесем плод покаяния и научи нас
памятствовати во все дни последняя своя, егда бо сам
провидев кончину свою и абие хождаше многолетно на
могилу свою и отходную по себе чтоша. Мы же любовию
понуждаеми, дерзаем пети тебе сице:

Радуйся, ангельское житие в бреннем
телеси нам явивый.

Радуйся, великий постниче, Богу от
юности послуживый.

Радуйся, девственниче прехвальный,
благоуханием нас удививый.

Радуйся, до отшествия на могилу отходную
пети ходивый.

Радуйся, келию твою в видении
преподобный Серафим посетивый.

Радуйся, люди многия от пути гибельнаго
отвративый.

Радуйся, за Россию слезно Бога умоливый.

Радуйся, светильниче, землю пензенскую
паче солнца осветивый.

Радуйся, отче наш Иоанне, теплый
молитвенниче и предивный чудотворче.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector